Przywództwo sytuacyjne
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Przywództwo sytuacyjne” jest nabycie przez Uczestników kompetencji liderskich do skutecznej realizacji powierzonych celów. Uczestnicy zwiększą świadomość stosowanych stylów zarządzania, poznają model przywództwa sytuacyjnego i zobaczą w jaki sposób mogą lepiej wpływać na pracowników poprzez stosowanie adekwatnego stylu do indywidualnych potrzeb i sytuacji. Ważne by Uczestnicy zrozumieli swoją rolę jako menedżerów w organizacji i to, że tylko realizacja ustalonych celów, budowanie efektywnych zespołów, czy optymalizacji procesów, mogą posłużyć jako wymierny rezultat. Takie działania z pewnością wpłyną na zwiększanie konkurencyjności firmy.
Korzyści dla uczestnika
- Zwiększenie świadomości stosowanych stylów zarządzania
- Wzmocnienie współzaangażowania pracowników
- Ukierunkowanie działań zespołu na realizację celów biznesowych
- Wzbudzenie zaangażowania i kreatywności w zespole
- Rozwinięcie narzędzi przywódczych: komunikacja, planowanie i rozliczanie celów, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, inspirowanie i wspierania działań zespołu itp.
Korzyści dla organizacji
- Budowanie kultury przywództwa sytuacyjnego
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Poprawa komunikacji i współpracy w zespołach
- Wzrost efektywności i produktywności
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Jaki powinien być skuteczny lider? Źródła autorytetu lidera
- Cechy skutecznego lidera
- Kompetencje skutecznego lidera – jaką wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem i postawą powinien legitymować się modelowy przywódca?
- Elementy składające się na autorytet lidera
- Przyczyny postępowania niszczącego autorytet lidera
- Elementarne funkcje procesu zarządzania i motywowania
- Gra symulacyjna dotycząca zarządzania – doświadczenie i analiza
- Co składa się na proces zarządzania i motywowania?
- Planowanie, organizacja, kierowanie i kontrola – co się na nie składa?
- Dlaczego realizacja wszystkich funkcji procesu zarządzania jest ważna z punktu widzenia firmy, szefa i motywacji podwładnych?
- Rozpoznawanie poziomu dojrzałości pracowników
- Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharda (zarządzanie sytuacyjne)
- R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja (entuzjastyczny debiutant)
- R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja (rozczarowany adept)
- R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja (ostrożnym praktyk)
- R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja (samodzielny ekspert)
- Stworzenie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników w kluczowych kompetencjach business unit
- Kaskadowanie wiedzy i doświadczenia w zależności od poziomu dojrzałości zawodowej pracownika
- Motywowanie pracowników
- Charakterystyka faz procesu motywacji: entuzjazm, frustracja, stagnacja, apatia, wypalenie
- Przyczyny chęci do pracy i przyczyny zniechęcenia pracowników
- Motywowanie kierunkowe. Wzmacnianie pożądanych zachowań. Dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników
- R1 – wzmacnianie uczenia
- R2 – wzmacnianie odporności na porażki
- R3 – wzmacnianie samodzielności
- R4 – wzmacnianie dzielenia się wiedzą
- Procedura kaskadowania zadań
- R1 – zarządzanie przez zadania
- Zakomunikowanie zadania
- Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
- Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
- Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
- R2, R3 - ZPC – zarządzanie przez cele
- Podanie celu
- Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań)
- Akceptacja bądź zmiana
- Sprawdzenie wyniku
- Budowanie zaangażowania w oparciu o przekazywanie celu w odpowiedni sposób
- Sposób partycypacyjny
- Sposób konsultacyjny
- Sposób informacyjny
- R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
- Empowerment
- Określenie założeń zadania
- Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony menedżera
- Delegowanie odpowiedzialności
- Konstruktywny feedback wspierający pracowników
- Znaczenie informacji zwrotnej w zarządzaniu ludźmi
- Udzielanie wskazówek jako narzędzie wspierające rozwój
- Procedura prowadzenia rozmów rozwojowych
- W jaki sposób prowadzić rozmowę rozwojową?
- Schemat rozmowy rozwojowej
- Podsumowanie rozmowy rozwojowej
- Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy rozwojowej
- Rozmowy rozwojowe – symulacje
- Trudne rozmowy rozwojowe
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas dwóch dni warsztatowych skoncentrujemy się przede wszystkim na pokazaniu i głębokim zrozumieniu modelu zarządzania sytuacyjnego wg Blancharda. Sprawdzimy jaki styl zarządczy jest dominujący wśród Uczestników. Przetrenujemy umiejętności dostosowywania stylu zarządczego do potrzeb i możliwości pracowników oraz umiejętności menedżerskich z uwzględnieniem wytycznych zarządzania sytuacyjnego: planowania, delegowania, motywowania, rozwiazywania problemów z uwzględnieniem zasad zarządzania sytuacyjnego. Podczas warsztatów wykorzystamy metody: gry symulacyjne, testy, case studies, burze mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz materiały inspirujące i zadania wdrożeniowe po szkoleniu. Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |