Szkolenia HR

Rozwój pracowników w oparciu o metodę 70/20/10

Cele szkolenia

Coraz większego znaczenia nabiera inwestowanie w rozwój podległego zespołu. Celem szkolenia „Rozwój pracowników w oparciu o metodę 70/20/10” jest zrozumienie przez liderów jak ważne jest ich zaangażowanie i wzięcie odpowiedzialności za rozwój pracowników. Warsztat pokaże Uczestnikom, czym jest metoda 70/20/10 i w jaki efektywny sposób z niej korzystać. Nauczą się udzielać informację zwrotną, doceniać, stawiać oczekiwania, prowadzić rozmowę rozwojową oraz budować plany rozwojowe. Przećwiczą zestaw narzędzi rozwojowych, które mogą stosować na co dzień.


Korzyści dla uczestnika

  • Wzrost potrzeby dbania o rozwój pracowników u menedżerów
  • Wyposażenie w wiedzę o metodach i narzędziach rozwojowych
  • Trening działań rozwojowych indywidualnych dla pracownika jak i zespołu
  • Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów feedbackowych

Korzyści dla organizacji

  • Budowanie kultury feedbackowej w firmie
  • Wzrost odpowiedzialności za rozwój pracowników wśród liderów
  • Wzrost kompetencji „nastawienia na rozwój” wśród pracowników
  • Umiejętność otwartej komunikacji i stawiania celów rozwojowych

Program szkolenia

  1. Po co i co to jest rozwój pracowników?
  • Korzyści i cele rozwoju, rola menedżera w procesach rozwojowych
  • Jakie narzędzia znają menedżerowie, z jakich korzystają na co dzień
  • Jakie metody rozwojowe wspierają pracowników
  • Metodologia 70/20/10, rozumienie i jak z niej korzystać
  1. Podejście do rozwoju potencjału – działania rozwojowe w oparciu o metodologię 70/20/10. Tworzenie Indywidualnych Planów Rozwoju
  • Długotrwałe korzyści z mobilności pracowników wewnątrz organizacji – wykorzystanie job rotation do rozwoju pracowników
  • Dobór działań rozwojowych do opisu pracowników z case study
  • Wypracowanie odpowiednich działań rozwojowych
  • Działania rozwojowe a możliwości i potrzeby organizacji
  • Działania rozwojowe dla pracownika a odpowiedzialność menedżera w monitorowaniu i wspieraniu pracownika zgodnie z Modelem 70-20-10

  1. Czym jest Action Plan Rozwojowy – praca nad ACTION PLAN rozwoju pracowników (z określeniem celów rozwojowych w ramach kompetencji, mierzalnych działań rozwojowych, terminu realizacji, formy monitoringu itp.)
  • Praktyczne Action Plany rozwojowe dla określonych przypadków pracowników – wyboru dokonują uczestnicy sesji
  • Praca na Action Plan dla swoich pracowników w oparciu o kompetencje firmy
  1. Symulacja rozmowy rozwojowej z pracownikiem
  • Model rozmowy rozwojowej – struktura, zasady, „best practices”
  • Feedback a coachingowy styl prowadzenia rozmowy
  • Korygowanie zachowań jako element rozmowy rozwojowej
  • Metoda konsultacyjna jako sposób angażowania do samodzielnego rozwoju pracownika
  • Prowadzenie rozmów w sytuacji rozbieżności zdań i w sytuacji konfliktu
  • Zaskakujące/ trudne sytuacje podczas rozmowy rozwojowej

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Podczas dwóch dni warsztatowych skoncentrujemy się przede wszystkim na ćwiczeniach praktycznych udzielania informacji zwrotnej. W formie scenek będziemy trenować m.in. docieranie do potrzeb rozwojowych i niejawnych intencji, stawiania celu rozwojowych oraz ustalania planu działań. Symulacje uczą jak lider ma prowadzić rozmowę według modelu w sposób angażujący pracownika by wzbudzić jego motywację.

    Istotną częścią warsztatów będzie dyskusja i wypracowanie scenariuszy rozmów w przypadku, kiedy pracownik ma niską potrzebę rozwoju lub gdy ma bardzo wysokie aspiracje oraz prowadzenia trudnych rozmów.



    Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym

    • Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
    • Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
    • Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
    • Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
    • Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia