Umiejętności mediacyjne w komunikacji,
czyli rzecz o tym na czym polega porozumienie i zrozumienie
Cele szkolenia
Umiejętności mediacyjne pomagają komunikować się osobom zaangażowanym w spór lepsze wzajemne zrozumienie i osiągnięcie rozwiązań akceptowalnych dla obu stron w celu poprawy lub utrzymania relacji na obustronnych zasadach.
Osoby budujące porozumienie mają:
- Swobodę w podejmowaniu decyzji
- Chęć rozwiązania danego problemu
- Umiejętność reprezentowania swoich interesów
- Gotowość do wspólnej pracy nad porozumieniem
- Zdolność do zaakceptowania odmiennych punktów widzenia
- Zdolność do otwartego wypowiadania się o trudnych sprawach w sytuacjach konfliktowych
- Gotowość dzielenia się niezbędnymi dla osiągnięcia rozwiązania informacjami
- Zdolność do poznawczego i emocjonalnego podążania za sobą wzajemnie
Korzyści dla uczestnika
- Doskonalenie umiejętności mediatorskich
- Wzrost swobody w podejmowaniu decyzji
- Rozwinięcie umiejętności reprezentowania własnych interesów
- Gotowość do wspólnej pracy nad porozumieniem
- Umiejętność akceptacji odmienności punktów widzenia
- Umiejętność otwartego wypowiadania się o trudnych sprawach
Korzyści dla organizacji
- Wzrost efektywności komunikacji wewnętrznej
- Redukcja konfliktów w środowisku pracy
- Poprawa relacji między pracownikami
- Rozwój kultury organizacyjnej
- Wzrost produktywności i efektywności pracy działań organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Rola umiejętności mediacyjnych w komunikacji
- Mediacja, arbitraż, konsultacje i negocjacje – co je różni, co je dzieli, a co łączy
- Postawa nastawienia na rozwiązywanie konfliktów – od czego zależy, jak ją budować
- Rola umiejętności mediacyjnych w komunikacji
- Szanse i zagrożenia
- Siatka celu – zbudowanie podstaw do wprowadzania umiejętności mediacyjnych w relacji biznesowej (własne zasoby – określenie stanu wyjściowego)
- Zasady w relacji
- Nie DLACZEGO tylko PO CO – etapy w rozmowie, cel w komunikacji
- Konflikt – psychologia, strony i dynamika procesu
- Natura konfliktu – czym jest konflikt, kiedy powstaje, pomiędzy kim, jak przebiega
- Koło konfliktu Moore’a – analiza konfliktów (mapa konfliktów – analiza z jakim konfliktem mamy do czynienia)
- Konflikty jawne i niejawne – konflikty gorące i zimne;
- Dynamika konfliktu (model Glass’a) – etapy eskalowania, pole i zasięg, aktorzy
- Trójkąt dramatyczny Karpman’a – obserwacja i wnioski
- Co jest dobrego w konflikcie? – transformacja relacji, informacje płynące z sytuacji konfliktowej, kompletowanie informacji płynącej z konfliktu
- Jakie jest podłoże konfliktu?
- 5 strategii reakcji na konflikt – szanse i zagrożenia; droga do zmiany własnego podejścia do konfliktu – moja postawa wobec konfliktu (analiza własnej strategii i wyznaczenie sobie kierunku zmiany).
- Techniki i narzędzia komunikacyjne
- Postawa w trudnościach – fakty, emocje, potrzeby (Non-Violent Communication)
- Pozycje, interesy, potrzeby stron
- Sztuka zadawania pytań – dobre pytanie dają kierunek rozmowy i rozumienie sytuacji
- Siła założeń – ucieczka od własnych interpretacji i ocen
- Słuchanie ze zrozumieniem – uważne nastawienie na mówiącego
- Facylitacja rozmowy – umiejętności facylitatora a umiejętności moderatora
- Pokonywanie impasu – decyzja dalszych kroków
- Radzenie sobie z manipulacją, próbą presji – stawianie granic (asertywne stawianie granic)
- Udzielanie informacji zwrotnych, docenianie, ramowanie sytuacji
- Nauka dla stron – odnowiona sztuka rozmawiania; monitoring wzajemnych ustaleń; informacja zwrotna
- Sukces – wsparcie przy wypracowaniu wzajemnych uzgodnień (finalizacja)
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: