Szkolenia menedżerskie

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych/ storytelling

Cele szkolenia

Prezentowanie i publiczne, zabieranie głosu zwykle jest dla wielu ludzi stresujące. Takie sytuacje regularnie znajdują się na czele listy w badaniach dotyczących największych ludzkich lęków. Lęk przed publicznym wystąpieniem przeraża bardziej niż lęk wysokości czy lęk przed lataniem. Nawet doświadczeni mówcy czują „dudniące” serce i rzeczywiście są bardzo podekscytowani przed wystąpieniem. Ta reakcja jest spotykana nie tylko u nowicjuszy, ale nawet wśród niektórych z wielkich aktorów i artystów, którzy mają tremę przed wyjściem na scenę. Publiczne zabieranie głosu jest naprawdę przerażające dla większości ludzi, w tym wielu, którzy na zewnątrz wydają się bardzo spokojni. Udział w szkoleniu „Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych/ storytelling” pozwoli na przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji w sposób ciekawy i rzeczowy, a jednocześnie komfortowy dla prezentera. Zawiera ono szereg konkretnych technik i algorytmów postępowania, które dają szansę na to, że dostarczana prezentacja będzie rzeczowa, konkretna i interesująca dla słuchaczy.


Korzyści dla uczestnika

  • Umiejętność zaprojektowania logicznego, klarownego i zrozumiałego wystąpienia
  • Wiedza jak właściwie priorytetyzować treści do przekazania (dane liczbowe, informacje projektowe, informacje o planowanych działaniach itp.)
  • Lepsze dopasowywanie prezentacji do odbiorców, poprzez umiejętność dostosowania poziomu i sposobu przekazu
  • Wykorzystywanie elementów komunikacji niewerbalnej w celu wsparcia przekazu werbalnego i głównych tez prezentacji
  • Zwiększona kontrola nad grupą, sobą i sytuacją prezentacyjną, utrzymywanie pewności siebie podczas całej prezentacji
  • Efektywne zarządzanie dyskusją oraz dobieranie i prezentowanie argumentów
  • Lepsze wykorzystanie sesji pytań i odpowiedzi

Korzyści dla organizacji

  • Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
  • Poprawa wizerunku organizacji
  • Wzrost efektywności i produktywności pracy Menedżerów

Program szkolenia


  1. Ćwiczenia przed kamerą
  • Uczestnicy przygotowują swoją analizę SWOT w kreatywny sposób i prezentują na forum – po każdej prezentacji oglądamy nagranie i każdy otrzymuje wspierającą informację zwrotną od członków audytorium – prowadzący zwraca uwagę na wszystko i mówi o tym na forum
  • Wystąpienie w kontekście zawodowym – zbieramy całą wiedzę i umiejętności z dotychczasowego szkolenia, by wykorzystać je podczas wystąpienia przed kamerą. Oglądamy nagranie. Uczestnicy i prowadzący udzielają osobie występującej wyczerpującej informacji zwrotnej. Wyciągamy wnioski. Określamy tematy do rozwoju.

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw kontakt,
a odezwiemy się do Ciebie!


    Metodyka szkolenia

    Warsztaty oparte są próbkach wystąpień Uczestników na forum wraz z informacją zwrotna po zapoznaniu się ze skutecznymi technikami prezentacyjnymi. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.

    Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.



    Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym

    • Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
    • Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
    • Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
    • Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
    • Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia

     Praktyczne informacje
    o szkoleniu online/webinarze

    Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze

    • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
    • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
    • Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
    • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
    • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
    • Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300

     Praktyczne informacje
    o szkoleniu stacjonarnym