Szkolenia efektywność osobista

Komunikacja i budowanie trwałych relacji

Cele szkolenia

Skuteczna komunikacja to wyzwanie. Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji. Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces takie jak stres, duża odpowiedzialność, czy praca pod presją czasu, to jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii oraz oczekiwań jest kluczowe. Proponowane szkolenie „Komunikacja i budowanie trwałych relacji” wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.


Korzyści dla uczestnika

  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia skutecznych rozmów
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
  • Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
  • Lepsze budowanie relacji w zespole

Korzyści dla organizacji

  • Wzrost umiejętności komunikacyjnych
  • Lepsze zrozumienie różnic komunikacyjnych i dopasowanie komunikatu do odbiorcy
  • Otwarta komunikacja w zespole
  • Wzmocnienie współpracy w zespole

Program szkolenia


  1. Kolorowe zespoły
  • Typologia osobowości a skuteczny zespół
  • Budowa zaufania i wartości w zespole
  • Tworzenie efektywnego zespołu
  • Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
  • Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
  • Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
  • Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
  • „Każdego kręci coś innego” – motywacja a typy osobowości
  • Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
  1. Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
  • Typologia osobowości a konflikty
  • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
  • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
  • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
  • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
  • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
  1. Komunikację zacznij od siebie
  • Rozwój własnej osobowości
  • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
  • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
  • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
  • Instrukcja obsługi… siebie samego
  1. Komunikacja zewnętrzna
  • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
  • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
  • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
  • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
  • Cele indywidualne a zespołowe

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Podczas dwóch dni warsztatowych skoncentrujemy się przede wszystkim na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią komunikacyjnie, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tego, że czasem mamy inne preferencje, jest krokiem milowym to skutecznej integracji zespołu i efektywnej komunikacji w codziennym funkcjonowaniu. Wypracujemy nawyk komunikowania szytego na miarę.

    Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. Komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy. Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań to fundamenty efektywnej kooperacji.

    Dużą część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy. Wszystko wzbogacimy o ćwiczenia team-buildingowe, które wzmocnią integrację i ducha zespołu.



    Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym

    • Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
    • Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
    • Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
    • Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
    • Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia