Szkolenia Zarządzanie organizacją

Zarządzanie strategiczne

Cele szkolenia

Szkolenie „Zarządzanie strategiczne” jest przeznaczone dla kadry menadżerskiej, osób które kierują zespołami, są odpowiedzialne za formułowanie celów strategicznych i tworzenie planów dla całej organizacji oraz poszczególnych pionów, jednostek organizacyjnych etc. Program zatem skupia się wokół: metodologii planowania strategicznego (formułowania optymalnych strategii i opracowania efektywnych wdrożeń) i zasad wdrażania strategii oraz korelacji działań operacyjno-taktycznych z kierunkiem strategicznym wytyczonym u szczytu organizacji. Jednocześnie program i sposób pracy na spotkaniu zmusza Uczestników do debat, pracy w zespołach, kreowania pomysłów i dyskutowania optymalnych rozwiązań. Pozwala patrzeć na problemy nie tylko z perspektywy własnego działu, ale całej organizacji. Wymaga pracy analitycznej, wyciągania wniosków i proponowania działań. Szkolenie pomaga „wyjść z silosów”, otworzyć się na innych i pokazuje zalety współpracy.


Korzyści dla uczestnika

  • Zbudowanie świadomości biznesowej, pokazanie szerokiego kontekstu funkcjonowania organizacji biznesowej, czynników i zjawisk, od których zależy i na które może mieć wpływ
  • Uświadomienie Uczestnikom, że siłą organizacji jest wytyczenie strategii sukcesu organizacji, efektywne wdrożenie tej strategii w całej organizacji i we własnym dziale oraz kierowanie się strategią w codziennej pracy
  • Wyposażenie Uczestników w stosowne rozwiązania, metody i narzędzia służące do planowania strategicznego i do rewizji strategii
  • Umiejętność wyznaczania celów operacyjnych w swoim obszarze

Korzyści dla organizacji

  • Zrozumienie strategii biznesowej
  • Budowanie świadomości biznesowej
  • Budowanie zaangażowanych zespołów
  • Wyższe wyniki biznesowe

Program szkolenia


  1. Formułowanie strategii organizacyjnej
  • Odniesienie do wizji i misji organizacji:
    • Definicja, po co wizja, kto nad nią pracuje
    • Wytyczne do opracowania wizji i misji
    • Przykłady i inspiracje
  • Opracowanie wizji lub misji organizacji
  • Wytyczenie wyznaczania celu (wg techniki SMART) – definicje, zastosowanie
  • Wytyczenie celu biznesowego na rzecz strategii
  • Metoda opracowania kierunków strategicznych za pomocą strategii reagowania na otoczenie:
    • Możliwości i działania konieczne (Utrzymanie, Wzmacnianie, Wykorzystanie, Korekta, Rezygnacja, Przeciwdziałanie, Dostosowanie)
  • Sesja kreatywna (wg wzorca Sesji Kreatywnej):
    • Metody, zasady, struktura
    • Praca mieszanych zespołów, waga komunikacji
  • Określenie kierunków strategicznych na rzecz strategii
  • Wyznaczanie priorytetów – zasady, 3-y wymiarowa Matryca Priorytetyzacji
  • Priorytetyzacja kierunków strategicznych na rzecz strategii
  • Rekomendacja działań taktyczno-operacyjnych
  • Plan strategiczny - zapis celów strategicznych i operacyjnych (w formacie Piramidy Strategicznej)
  • Prezentacja strategii firmy i działań operacyjnych departamentu
  • Zasady wdrażania strategii organizacji, dobre praktyki

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu i koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami.

    Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział Uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi planowania strategicznego (umiejętność).

    Program szkolenia oparty jest na analizie studium przypadku pochodzącego z organizacji będącej w procesie budowy strategii. Alternatywnie Uczestnicy mogą pracować w oparciu o prawdziwe dane i informacje dotyczące ich organizacji. Oba te podejścia pozwalają Uczestnikom poznać i zrozumieć metodologię oraz przećwiczyć rekomendowane techniki i narzędzia w odniesieniu do konkretnej sytuacji. Dodatkowo w drugim przypadku Uczestnicy budują zręby strategii dla swojej organizacji – na zakończenie warsztatu powstaje piramida strategiczna.



    Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym

    • Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
    • Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
    • Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
    • Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
    • Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia