Kurs zarządzania projektami przygotowujący do certyfikacji IPMA poziom D
Cele szkolenia
W świecie, który jest pełen zwrotów, nowych wyzwań i wywiera ciągłą presję na organizacje oraz osoby, które wdrażają rozwiązania pozwalające nadążyć za zmianami, a często nawet je wyprzedzić, potrzebują zbioru szczególnych kompetencji. Podejście do zarządzania projektami jakie prezentuje International Project Management Association jest unikatowe. Nie jest to metodyka zarządzania wyznaczająca ścisłe ramy działania. IPMA edukuje, umożliwia nabycie praktycznych umiejętności zarządzania projektami i certyfikuje menedżerów projektów, którzy te kompetencje posiadają. IPMA to zestaw korzyści dla organizacji – pozwala zweryfikować jakich kompetencji, typowych dla zarządzania projektami, brakuje pracownikom organizacji. IPMA to także zestaw korzyści dla pracowników – dostarcza unikatowej wiedzy i umiejętności potrzebnych w zarządzaniu szerokim wachlarzem projektów - od inżynierskich do społecznych.
Celem kursu „Zarządzania projektami IPMA” jest przygotowanie uczestników do certyfikacji IPMA International Management Association. Certyfikacja IPMA® obejmuje dwa obszary: wiedzę i umiejętności w zakresie kompetencji technicznych, behawioralnych i kontekstowych. Kilkudniowy kurs obejmuje przygotowanie uczestników do egzaminu na poziomie D.
Korzyści dla uczestnika
- Przygotowanie do przewodzenia projektami lub bycia skutecznym członkiem zespołu projektowego
- Zapoznanie się z kompletem narzędzi do zarządzania projektami
- Praktyczne zastosowanie poznanych narzędzi w prowadzonych projektach
- Rozwijanie kompetencji Kierownika projektu
Korzyści dla organizacji
- Zbudowanie kultury myślenia projektowego w organizacji
- Zwiększenie efektywności zarządzania projektami
- Zwiększenie skuteczności projektów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Procesowe podejście do zarządzania
- Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Rola i zadania IPMA. Historia zarządzania projektami
- Pojęcie projektu, programu
- Mapa zarządzania projektami
- Cele projektu
- Pojęcie celów w projekcie
- Rodzaje celów
- Hierarchizacja celów
- Zasady definiowania celów (SMART)
- Interesariusze projektu
- Rola i znaczenie otoczenia projektu
- Uwzględnienie oczekiwań interesariuszy w celach projektu
- Rodzaje interesariuszy
- Macierz interesariuszy jako sposób analizy oczekiwań
- Cykl życia projektu – model fazowy projektami
- Planowanie projektów
- Struktura podziału prac
- Pojęcie WBS i jego znaczenie w planowaniu projektu
- Zasady tworzenia WBS
- Macierz ról i odpowiedzialności
- Metody planowania sieciowego
- Zasady budowy diagramów sieciowych
- Bufory całkowite i swobodne
- Ścieżka krytyczna
- Harmonogram projektu
- Zasady budowy
- Wykres Gantta
- Zasoby w projekcie
- Znaczenie i rodzaje zasobów w projekcie
- Zasoby a pakiety prac – równoważenie obciążenia (ćwiczenia)
- Koszty w projekcie
- Histogram kosztów
- Krzywa kosztów całkowitych i skumulowanych
- Zarządzanie zespołem projektowym
- Budowanie i zarządzanie zespołem projektowym
- Rola kierownika i innych członków zespołu
- Kryteria doboru członków zespołu projektowego
- Motywacja członków zespołu projektowego
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Prowadzenie prezentacji i spotkań z zespołem
- Komunikacja w zespole projektowym
- Skuteczne narzędzia komunikacyjne
- Sztuka budowania czytelnych komunikatów
- Budowanie pozytywnych relacji w zespole
- w pracy kierownika zespołu
- Techniki argumentacji idei i pomysłów
- Zarządzanie jakością, ryzykiem, dokumentacją i roszczeniami
- Analiza kosztów w projekcie. Metoda EV
- Finansowanie projektu
- Ocena wyników realizacji projektu
- Metoda EV jako podstawa mierzenia postępów w projekcie
- Analiza trendu kamieni milowych
- Zarządzanie ryzykiem
- Pojęcie ryzyka
- Klasyfikacja ryzyka
- Metody oceny ryzyka w projekcie
- Strategie zarządzania ryzykiem
- Zarządzanie jakością
- Zarządzanie dokumentacją
- Dokumentacja w projekcie
- Raportowanie i monitoring projektu
- Zarządzanie zmianą i jej dokumentowanie
- Przygotowanie do egzaminu. Ćwiczenia
- Budżetowanie i analiza kosztów w projekcie
- Aspekty prawne w zarządzaniu projektami
- Zamówienia i kontrakty
- Pułapki kontraktowe
- Pojęcie zarządzania roszczeniami w projekcie
- Zasady i metody zarządzania roszczeniami
- Otoczenie prawne
- Aspekty finansowe w projektach
- Rachunkowość przedsiębiorstwa
- Elementy analizy opłacalności projektów
- Controlling projektów vs. controlling działalności operacyjnej
- Egzamin próbny – 1.5 h!
Egzamin prowadzony przez egzaminatora IPMA – 3 h
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Kurs składa się z 8-10 dni szkoleniowych i kończy się próbnym egzaminem przeprowadzonym zgodnie z wytycznymi IPMA. Podstawą pracy, utrwalającą wiedzę teoretyczną zdobytą podczas wykładu, będą prace warsztatowe mające charakter prac projektowych, podczas których osobę szkoloną przydziela się do zespołu z określonym zadaniem. Uczestnicy za pomocą szeregu ćwiczeń grupowych będą przechodzili przez wszystkie etapy projektu.
Podejście do zarządzania projektami jakie prezentuje International Project Management Association jest unikatowe. Nie jest to metodyka zarządzania wyznaczająca ścisłe ramy działania. IPMA uczy, umożliwia nabycie praktycznych umiejętności zarządzania projektami i certyfikuje menedżerów projektów, którzy te kompetencje posiadają. IPMA to zestaw korzyści dla organizacji – weryfikuje jakich kompetencji typowych dla zarządzania projektami brakuje pracownikom organizacji, jak również IPMA to zestaw korzyści dla pracowników – dostarcza unikatowej wiedzy i umiejętności potrzebnych w zarządzaniu szerokim wachlarzem projektów od tych najbardziej inżynierskich do społecznych.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |