Nowoczesne
przywództwo
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Nowoczesne przywództwo” jest nabycie przez Uczestników kompetencji liderskich do skutecznej realizacji powierzonych celów. Przez 1,5 dnia przyjrzymy się takim obszarom jak komunikacja menedżerska w tym: delegowaniu zadań, radzeniu sobie z konfliktowymi sytuacjami, prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami i komunikowanie trudnych decyzji i zmian. Uczestnicy zwiększą świadomość stosowanych stylów zarządzania, poznają model przywództwa sytuacyjnego SLII. Dzięki temu zobaczą w jaki sposób mogą lepiej wpływać na pracowników poprzez stosowanie efektywnych metod i narzędzi oraz dopasowanie adekwatnego stylu do indywidualnego poziomu motywacji i dojrzałości/poziomu wiedzy pracownika. Ważne by Uczestnicy zrozumieli swoją rolę jako menedżerów w organizacji i to, że tylko skuteczna komunikacja menedżerska, realizacja ustalonych celów, budowanie efektywnych zespołów, czy optymalizacja procesów, mogą posłużyć jako wymierny rezultat. Takie działania z pewnością wpłyną na zwiększanie konkurencyjności firmy.
Korzyści dla uczestnika
- Zwiększenie świadomości stosowanych stylów zarządzania
- Wzmocnienie współzaangażowania pracowników
- Ukierunkowanie działań zespołu na realizację celów biznesowych
- Wzbudzenie zaangażowania i kreatywności w zespole
- Rozwinięcie narzędzi przywódczych: komunikacja, delegowania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, inspirowanie i wspierania działań zespołu itp.
Korzyści dla organizacji
- Stworzenie spójnego modelu przywództwa i postaw reprezentowanych przez menedżerów
- Budowanie kultury przywództwa sytuacyjnego
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Poprawa komunikacji i współpracy w zespołach
- Wzrost efektywności i produktywności
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Ewolucja przywództwa. Jaki powinien być skuteczny lider? Źródła autorytetu lidera
- Ewolucja przywództwa – typy organizacji od czerwonej do turkusowej. Gdzie jesteśmy?
- Fragment video „Undercover Boss” – jak pomóc Malwinie?
- Cechy skutecznego lidera
- Kompetencje skutecznego lidera – jaką wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem i postawą powinien legitymować się modelowy przywódca?
- Elementy składające się na autorytet lidera
- Przyczyny postępowania niszczącego autorytet lidera
- Neuronauka i psychologia w służbie komunikacji i zarządzania ludźmi
- Wszyscy jesteśmy jaskiniowcami – mapa rzeczywistości
- Kluczowe błędy w komunikacji i przekazie informacji - filtry percepcji
- Mikro eksperymenty – kolory, 1 minuta
- Uszy i usta von Thune – jak skutecznie przekazywać informacje
- Delegowanie zadań i uprawnień – kluczowe elementy – ćwiczenia
- Komunikacja osobista vs. zdalna – w jaki sposób kompensować niedoskonałości procesu wymiany informacji, budowania zaufania i relacji z pracownikami w zdalnych kanałach komunikacji
- Trudne rozmowy i przekazywanie informacji o zmianach – model A.K.C.J.A. – omówienie i ćwiczenia z feedbackiem
- Rozpoznawanie poziomu dojrzałości pracowników
- Poziom dojrzałości pracownika wg Herseya-Blancharda (zarządzanie sytuacyjne) – opis i ćwiczenia
- R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja (entuzjastyczny debiutant)
- R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja (rozczarowany adept)
- R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja (ostrożny praktyk)
- R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja (samodzielny ekspert)
- Stworzenie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników w kluczowych kompetencjach business unitów i plan zmiany zachowań menedżera
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Delegowanie zadań – jak, komu, kiedy?
- Trudności i błędy w delegowaniu - jak sobie z nimi poradzić i czego unikać?
- Sposoby monitorowania pracy zdalnej - jak weryfikować, oceniać i egzekwować zdalnie?
- Motywowanie pracowników
- Przyczyny chęci do pracy i przyczyny zniechęcenia pracowników
- Teoria Maslowa i Herzberga jako fundament motywowania
- 3xU – czego ludzie potrzebują najbardziej
- Model motywacyjnego DNA – Tamara Lowe
- Indywidualne obszary motywacji - kwestionariusz
- Motywowanie kierunkowe. Wzmacnianie pożądanych zachowań. Dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników w odniesieniu do SLII
- R1 – wzmacnianie uczenia
- R2 – wzmacnianie odporności na porażki
- R3 – wzmacnianie samodzielności
- R4 – wzmacnianie dzielenia się wiedzą
- Rozwiązywanie konfliktów
- Źródła, fazy i dynamika konfliktów
- Rozpoznanie własnych skryptów zachowania w konflikcie
- Siła komunikatów a sytuacje trudne i konfliktowe
- Techniki rozwiązywania konfliktów
- Analiza trudnych rozmów z pracownikami - dyskusja
- Trudne sytuacje ze współpracownikami
- Radzenie sobie z pracownikiem demotywującym grupę
- Radzenie sobie z pracownikiem obniżającym jakość pracy
- Radzenie sobie z pracownikiem rywalizującym
- Radzenie sobie z pracownikiem nie potrafiącym słuchać
- Radzenie sobie z pracownikiem posiadającym niską motywację
- Radzenie sobie z pracownikiem konfliktogennym
- Wprowadzenie cyklu rozmów dyscyplinujących pracownika
- Rozmowa informująca
- Rozmowa dyscyplinująca
- Rozmowa sankcyjna
- Konstruktywny feedback wspierający pracowników
- Znaczenie informacji zwrotnej w zarządzaniu ludźmi – badania HBR i Gottmana
- Model feedbacku FUKO w odniesieniu do poziomu gotowości pracownika R1-R2-R3-R4
- Procedura prowadzenia rozwojowych
- Schemat rozmowy rozwojowej – TGROWn
- Nowoczesne metody pracy z celami – 3xG, SMARTER, OKR
- Rozmowy rozwojowe – symulacje
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas 1,5 dnia warsztatowego skoncentrujemy się przede wszystkim na pokazaniu i głębokim zrozumieniu kluczowych kompetencji przywódczych. Sprawdzimy jaki styl zarządczy jest dominujący wśród Uczestników. Przetrenujemy umiejętności dostosowywania stylu zarządczego do potrzeb i możliwości pracowników oraz umiejętności menedżerskich z uwzględnieniem wytycznych zarządzania sytuacyjnego: planowania, delegowania, motywowania, rozwiazywania konfliktów z uwzględnieniem zasad zarządzania sytuacyjnego. Podczas warsztatów wykorzystamy metody: gry symulacyjne, testy, case studies, burze mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz materiały inspirujące i zadania wdrożeniowe po szkoleniu.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |