Narzędzia matematyczne w biznesie
Cele szkolenia
To szczególne szkolenie "Narzędzia matematyczne w biznesie" stanowi niezwykłą propozycję dla każdego przedstawiciela handlowego i kierownika działu sprzedaży, pragnących działać jak przedsiębiorcy. Program umożliwia uczestnikom świadome zarządzanie ofertą handlową, wykorzystując kalkulatory do precyzyjnego obliczania propozycji cenowej oraz elastycznie operując rabatami i promocjami w celu zachowania opłacalności. Uczestnicy zdobywają również umiejętność szybkiego analizowania warunków i skutecznej obrony swoich propozycji cenowych. Szkolenie rozwija także kompetencje negocjacyjne przy zawieraniu kontraktów handlowych, zwłaszcza tych o długofalowym charakterze, takich jak roczne, dostosowane do konkretnych sytuacji biznesowych i potrzeb klienta.
Najbliższe terminy
szkoleń:
15-16.10.2024 - Warszawa
09-10.12.2024 - online
Cena: 1 990 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Formy współpracy z klientami oraz typy umów handlowych
- Główne rodzaje kosztów wpływających na rentowność współpracy
- Struktura warunków handlowych w zależności od typu działalności klienta
- Różnice w rodzajach cen – detalicznej, cennikowej, hurtowej, promocyjnej, netto
- Narzut, marża, zysk, kontrybucja – ich różnice i jak skutecznie komunikować się na ten temat z klientem?
- Procentowa marża czy ilość marży – która jest ważniejsza?
- Elementy ceny wpływające na ostateczną marżę: rodzaje rabatów, kosztów współpracy oraz ich konfiguracja
- Proces kształtowania ceny od ceny wyjściowej do ceny 4 x netto
- Różne typy rabatów i metody ich obliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
- Naliczanie rabatów w sposób kaskadowy lub sumaryczny, frontowy lub potransakcyjny – wpływ na zysk współpracy
- Typy bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu lub niezależne
- Inwestycje pozaumowne i ich wpływ na rentowność współpracy
- Dodatkowe postanowienia, np. kary – aspekty do uwzględnienia podczas negocjacji w celu minimalizacji negatywnego wpływu na wyniki finansowe kontrahenta
- Czym są warunki handlowe?
- Modele warunków handlowych – zalety dla przedsiębiorstwa, korzyści dla klienta
- Warunki wyznaczane "od dołu" i "od góry" – potencjalne pułapki
- Zarządzanie warunkami klientów
- Kierowanie warunkami klientów
- Konsolidacja warunków na poszczególnych klientach – dlaczego ta wiedza jest kluczowa dla firmy?
- Strategie zarządzania warunkami dla grupy klientów
- Obliczanie:
- Średnich warunków dla grupy klientów i ich praktyczne wykorzystanie
- Marż na poszczególnych projektach, promocjach, czy grupach produktów
- Dodatkowy wolumen sprzedaży potrzebny do pokrycia dodatkowego rabatu promocyjnego
- Rentowności – ilość sprzedaży wymagana do osiągnięcia progu rentowności.
- Podstawowe aspekty finansowe w relacjach handlowych
- Źródła zysku klienta, czego będzie negocjował i dlaczego?
- Kluczowe argumenty finansowe w negocjacjach z klientem
- Czy termin płatności jest bezkosztowy?
- Taktyki skracania terminu płatności i poprawiania wskaźnika DSO – istotne elementy umów
- Negocjacje kontraktów i modyfikacja warunków handlowych
- Jak efektywnie przygotować tzw. negocjacje roczne?
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online