Asertywność
Cele szkolenia
Szkolenie otwarte „Asertywność” umożliwia Uczestnikom wykształcenie umiejętności asertywnego porozumiewania się z innymi oraz zdiagnozowanie własnych sposobów komunikacji, by świadomie korzystać z osobistych predyspozycji. Trening asertywności pozwoli także usprawnić identyfikowanie przyczyn konfliktów i wypracować sposoby reagowania na nie w adekwatny do sytuacji sposób. Uczestnicy poznają metody efektywnego wpływania na decyzje innych osób dzięki sprawdzonym technikom komunikacyjnym, których uczymy w oparciu o autorskie programy. Rozwijanie umiejętności budowania trwałych więzi oraz dbania o relacje pod okiem naszych trenerów prowadzi do zmiany postaw i wyrobienia pożądanych nawyków.
Kluczowym obszarem osobistej efektywności jest kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną komunikację w wyrażaniu opinii, poglądów i pomysłów. Wzorowa komunikacja wymaga zdolności takich jak konstruktywne formułowanie informacji zwrotnej oraz świadomości działania asertywnej prośby i odmowy.
Najbliższe terminy
szkoleń:
24-25.10.2024 - Warszawa
16-17.12.2024 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Podstawy asertywności
- Istota i definicje asertywności
- Czemu osoby zachowujące się asertywnie bywają odbierane jako agresywne?
- 3 typy komunikacji – pasywna, agresywna i asertywna
- Komunikacja pasywna i agresywna – zalety i wady wynikające z takiego sposobu komunikacji
- 5 praw Fensterheima
- Asertywność jako zdolność stanowczego egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych osób
- Mapa asertywności – diagnoza własnej asertywności – identyfikowanie obszarów do rozwoju
- Asertywna komunikacja – rewizja i zmiana nawyków
- Rozwijanie asertywnej komunikacji
- Jak budować prawidłową komunikację zaczynając od własnego nastawienia?
- Diagnoza swojego stylu komunikacyjnego – kwestionariusz
- Strukturyzowanie informacji – jak mówić konkretnie i zrozumiale?
- Niewerbalna komunikacja asertywna (mowa ciała)
- Proasertywne i antyasertywne zwroty
- Jak zrozumieć komunikację? – 4 płaszczyzny wypowiedzi Schulza von Thuna
- Ujawnianie siebie – tworzenie własnego obrazu w oczach komunikacyjnych partnerów – konsekwencja działań i stanowczość w dążeniu do osiągania celów
- Reguły udzielania/odbierania informacji zwrotnych
- Praktyczne stosowanie empatii – aktywne słuchanie
- Proasertywne narzędzia
- Asertywna odmowa – w jaki sposób mówić „NIE” bez poczucia winy i ranienia innych?
- Metody zmiękczania odmowy asertywnej
- Asertywne wyrażanie poglądów, potrzeb, uczuć i opinii
- W jaki sposób asertywnie przyjmować oceny? Czemu warto wydawać opinie, a nie oceny?
- Asertywna komunikacja – komunikaty typu „Ja” – w jaki sposób asertywnie przekazywać własne stanowisko?
- Egzekucja oczekiwań i ustaleń
- Konstruktywna krytyka – reguły postępowania
- Budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji
- Postawa asertywna w wymagających sytuacjach
- Analizowanie zastrzeżeń i trudnych sytuacji – case study
- Trudny rozmówca – czy naprawdę jest trudny?
- Czy mam wpływ na trudną sytuację? – Wymagające sytuacje, których przyczyną jestem ja, partner lub czynnik zewnętrzny
- Postawa asertywna w trudnych sytuacjach – case study
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem wybranych trudnych sytuacji – dyskusja symulacyjna
- Trenowanie asertywnych technik w praktyce – CRT Assertiveness Tools
- Zestaw ćwiczeń praktycznych i symulacji:
- TI Technique – przekazywanie trudnej informacji wraz z zastosowaniem technik łagodzących złe emocje)
- Handling Aggression Model – jak radzić sobie z agresją?
- Precyzyjne i przejrzyste wyrażanie własnych oczekiwań (np. dotyczących wykonania zadania)
- Przekazanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
- GC – konstruktywne wyrażanie krytyki
- Logiczna argumentacja
Do wszystkich ćwiczeń trenerzy przygotowują scenariusze po wcześniejszej analizie potrzeb Uczestników.
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online