SZKOLENIA:
OBSŁUGA KLIENTA


Digitalizacja oraz transformacja w sposobie komunikacji powodują ciągłą zmianę w obsłudze Klientów. Kiedyś, by utrzymać wysoki standard, wystarczyło odpowiednio szybko zareagować na potrzebę klienta. To, co wczoraj było czymś unikalnym, dziś jest już standardem. Oczekiwania Klientów radykalnie się zmieniają. Klienci chcą jasno sprecyzowanej informacji i szybkości w działaniu.

Niezwykle ważna jest jakość komunikatów pisanych e-mailowo, kontakt telefoniczny, wideo czy rozmowa na czacie. Dlatego niezmiennie pracujemy nad wprowadzaniem produktów i usług, które staną się odpowiedzią na realne potrzeby naszych klientów.

W ramach autorskich programów realizujemy szkolenia m.in. z telefonicznej obsługi klienta, pracy zdalnej, profesjonalnego sekretariatu, obsługi reklamacji, zarządzania sobą w czasie, komunikacji i budowania trwałych relacji, asertywności czy wywierania wpływu i języka perswazji. Realizujemy zarówno tradycyjne szkolenia stacjonarne, jak i w formacie online.

Wierzymy, że skutecznie dobrany program szkoleń wraz z działaniami wdrożeniowymi (pre work, post work, odsłuchy rozmów, one pagery) oraz follow up pozwoli na zrealizowanie wcześniej zamierzonego celu, czyli realnej zmiany zarówno w postawie jak i nawykach uczestników. Podczas szkoleń uczestnicy otrzymają szereg technik i narzędzi, które pomogą im zrealizować nawet najtrudniejsze cele biznesowe.

Przykładowe szkolenia z zakresu obsługi Klienta


Obsługa klienta nie ogranicza się dzisiaj wyłącznie do sprzedaży produktu w sklepie. To złożony proces, który obejmuje kontakt przez e-mail, czat, telefon, czy media społecznościowe.

Odpowiednio podchodząc do zadania jakim jest sprzedaż i obsługa posprzedażowa, można zyskać więcej: więcej klientów, więcej dobrych opinii i więcej pieniędzy, o które przede wszystkim chodzi w biznesie.

Szkolenia z obsługi klienta i korzyści dla organizacji

Firma, która działa w pełni profesjonalnie, szybko zdobywa przewagę nad konkurencją. Poszerza swój rynek zbytu i zdobywa popularność w szerokim gronie klientów. Profesjonalizm i umiejętność skutecznego sprzedawania usług lub towarów, można wypracować w trakcie praktycznych szkoleń przygotowanych przez profesjonalistów: teoretyków oraz praktyków.

Celem szkoleń z obsługi klienta jest wyposażenie pracowników działu sprzedaży i obsługi w wiedzę oraz kompetencje, które poprawią ich wizerunek, wzmocnią motywację w pracy i zwiększą ich skuteczność. I to niezależnie od tego, czy ich zadaniem jest namawianie do skorzystania z usługi lub zakupu, czy rozwiązywanie problemów klientów.

Szkolenia z obsługi klienta przynoszą szereg korzyści zarówno pracownikom, jak i samym przedsiębiorstwom:

  • uświadamiają, że zadaniem pracownika nie jest wyłącznie podanie towaru lub sprzedanie usługi w momencie, kiedy klient już się zdecydował;
  • po szkoleniu kursanci będą przygotowani na trudne pytania, negocjacje i rozwiązywanie problemów;
  • nauczą się budować trwałe relacje z klientem, by ten wracał do firmy, czyli wzmacniał jej znaczenie na rynku;
  • nauczą się rozmawiać językiem korzyści i rozwiną swoje umiejętności sprzedażowe, tym samym będą skuteczniejsi.

Profesjonalne działanie pracowników, korzystnie odbija się na opinii o firmie i jej słupkach sprzedaży. Ponadto zespół po szkoleniu z obsługi klienta będzie bardziej świadomy tego, że spoczywa na nim odpowiedzialność za powodzenie firmy i reprezentowanie jej na zewnątrz. To motywuje do wytężonej pracy i dbania o PR pracodawcy.

Kiedy pracownicy potrafią nawiązywać trwałą relację z klientem, są wyposażeni w umiejętności niezbędne do sprawnego wykonywania powierzonych im działań i odczuwają satysfakcję z pracy. Mniejsza jest ich rotacja, tym samym większa oszczędność na rekrutacji nowych pracowników i ich kolejnych szkoleniach.

Podczas szkoleń z obsługi klienta, wykonywane są ćwiczenia, a rozwiązania podsuwają profesjonaliści. Dlatego też osoba odpowiedzialna za obsługę klienta, po ukończeniu szkolenia czuje się znacznie swobodniej. Naturalnie rozmawia z klientem, spokojniej reaguje w przypadku, kiedy klient nie jest nastawiony przyjaźnie, ale ma pretensje lub jest przekonany o swojej racji.

Inaczej też podchodzi do swojej roli i stara się poprawić efekty pracy. Bierze odpowiedzialność za wizerunek firmy, starając się rozwiązać wszelkie problemy klientów. Dobiera też optymalne rozwiązania do potrzeb klienta, ponieważ łatwiej je rozpoznaje.

Profesjonalista zawsze wzbudza zaufanie i szacunek. Jest opanowany i wiarygodny. Pozytywnie podchodzi do swojej pracy, ale też lepiej czuje się w zespole. A nic tak nie wzmacnia pozycji firmy, jak zgrany zespół kompetentnych pracowników.

Wyposażając swoich podwładnych w szeroką wiedzę, inwestujesz w przyszłość całego swojego przedsiębiorstwa, nawet jeśli dział sprzedaży i obsługi klienta jest najmniej liczny.

Dla kogo przeznaczone są szkolenia z obsługi klienta?

Szkolenia z obsługi klienta są przygotowane z myślą o wszystkich osobach interesujących się profesjonalną sprzedażą, pracujących w działach posprzedażowych, będących na stanowiskach, które wymagają bezpośredniego kontaktu z klientami.

Tematyką szkoleń powinni więc zainteresować się:

  • profesjonalni sprzedawcy działający na rynku detalicznym i hurtowym,
  • specjaliści sprzedaży B2B oraz B2C,
  • przedstawiciele handlowi,
  • przedstawiciele firm,
  • menedżerowie,
  • członkowie zarządu,
  • osoby odpowiedzialne za standardy obsługi klienta w firmie,
  • pracownicy korporacji i małych firm,
  • sprzedawcy online i stacjonarni,
  • pracownicy BOK, helpdesk i call center,
  • urzędnicy mający kontakt z interesantem,
  • pracownicy recepcji i gastronomii,
  • właściciele małych biznesów usługowych i handlowych,
  • osoby początkujące w branży i zaawansowane (z pewnym doświadczeniem, ale chcące poprawić swoje wyniki).

Dobre szkolenia z obsługi klienta przybierają formę aktywnych warsztatów. Pozwala to na przećwiczenie poszczególnych zagadnień, ale także aktywizuje do szukania własnych rozwiązań, oswaja z sytuacjami, które mogą mieć miejsce podczas realnej rozmowy z klientem.

Jakie zagadnienia są poruszane na szkoleniach z obsługi klienta?

Podczas warsztatów szkoleniowych z obsługi klienta poruszane są tematy związane z:

Zajęcia podejmują tematykę negocjacji, obsługi klienta „trudnego”, analizy jego potrzeb i obsługi po sprzedaży, np. w dziale serwisu i gwarancji. Kursanci uczą się także panowania nad emocjami, które wpływają na sprzedaż oraz wykorzystywania storytellingu i strategii negocjacyjnych. Poruszana jest także tematyka jakości komunikatów pisanych e-mailowo, kontaktów telefonicznych, wideo i rozmów na czacie.