LSN® SZKOLENIA OTWARTE
Trudne sytuacje
menedżerskie
Cele szkolenia
Trudne sytuacje w zespole wymagają reakcji menedżera. Zaniedbane i odłożone w czasie potrafią eskalować i ze zdwojoną siłą uderzyć w lidera i cały zespół. Konflikty, błędy komunikacyjne, niedomówienia, niechęć do przyjęcia odpowiedzialności rzutują na efektywność i zaangażowanie całego zespołu.
Najbliższy termin
szkolenia:
30-31.10.2024 - online
10-11.12.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Diagnostyka trudnych sytuacji menedżerskich
- Subiektywne i obiektywne oblicza sporów i konfliktów
- Zarządzanie emocjami własnymi i zespołu w trudnych sytuacjach menedżerskich
- 7 kroków zarządzania emocjami. Jak nie pozwolić, aby emocje wzięły górę?
- Asertywność menedżerska
- Założenia i filozofia asertywnej komunikacji
- Asertywność a agresja i uległość
- Techniki asertywności: prośba, odmowa, komunikat Ja, asertywne wyrażanie sprzeciwu
- NVC, czyli założenia komunikacji bez przemocy
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas egzekwowania zadań oraz udzielania informacji zwrotnych
- Zaprzeczanie faktom
- Usprawiedliwianie się
• Zewnętrzne przyczyny
• Wewnętrzne przyczyny - Agresywne reakcje
- Lekceważenie przełożonego
- Bierne reakcje
- Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną, tj. niezgadzaniem się z treścią informacji zwrotnej
- Konflikt w zespole i sposoby radzenia sobie z konfliktem
- Rodzaje konfliktów
- Etapy powstawania sytuacji konfliktowej
- Skrypty działania w sytuacji konfliktowe (rywalizacja, unikanie, uleganie, kompromis i współpraca)
- Eskalacja i deeskalzacja sporów
- Konflikty na różnych płaszczyznach: menedżer – zespół, pracownik – pracownik, menedżer – pracownik
- Poligon radzenia sobie z sytuacją konfliktową
- Niezgoda z oceną
- Manipulacja
- Agresja
- Sytuacja biernego sprzeciwu ocenie
- Rozmowa z pracownikiem demotywującym zespół
- Rozmowa odmowy awansu pracownikowi posiadającemu wysoką motywację i niskie kwalifikacje
- Rozmowa pracownikiem nie potrafiącym słuchać
- Rozmowa z pracownikiem rywalizującym z menedżerem
- Rozmowa z pracownikiem, który ma złe relacje z zespołem
- Rozmowa tzw. ostatniej szansy z pracownikiem
- Symulacje trudnych rozmów z pracownikami w formule Quick Wins
- Podsumowanie szkolenia
- Wnioski i pytania Uczestników
- Przygotowanie action planu
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online