SZKOLENIA OTWARTE
Savoir vivre
w biznesie
Cele szkolenia
Celem szkolenia "Savoir vivre w biznesie" jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat właściwych, akceptowalnych i pozytywnie kształtujących wizerunek osobisty zachowań w kontekście sytuacji biznesowych.
Często napotykamy trudności w zrozumieniu zasad etykiety biznesowej, ponieważ w odróżnieniu od norm społecznych czy rodziny, nie istnieje jednoznaczny kodeks. W biznesie, ton nie jest określony sztywnymi regułami, ale raczej wymaga inteligentnego połączenia wskazówek zdrowego rozsądku z troską, szacunkiem i uczciwością w relacjach z partnerami biznesowymi. Pierwsze wrażenie, które wywiera na potencjalnym kliencie lub współpracowniku, może mieć istotny wpływ na dalszy charakter naszej relacji z nimi.
Najbliższe terminy
szkoleń:
Wkrótce nowy termin!
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Profesjonalna etykieta jako klucz do osiągnięcia sukcesu
- Komunikacja niewerbalna
- Prawidłowe postawy podczas stania, chodzenia, siedzenia, oraz gestykulacji w celu stworzenia idealnego pierwszego wrażenia
- Pierwsze spotkanie – zasady witania się, podawania dłoni i przedstawiania
- Wytyczne zasady „3 – 1,5” oraz etap uścisku dłoni
- Gdzie i w jaki sposób jest akceptowalne witać się, a gdzie należy unikać, aby uniknąć potencjalnych nieporozumień?
- Relacje biznesowe w odniesieniu do aspektów towarzyskich:
- etykieta podczas przedstawiania się
- zasady witania się, podawania dłoni i tradycji całowania w dłoń
- powstawanie
- Wizytówki – Ich rozmaite rodzaje, estetyka, przekazywanie oraz istota kart wizytowych
- Zasady wyrażania się oraz etykieta językowa w środowisku zawodowym
- Tytułowanie – stosowanie tytułów naukowych, służbowych i kurtuazyjnych
- Właściwe zwroty grzecznościowe – określenie momentu odpowiedniego do użycia formy "Ty"
- Przebieg konwersacji – umiejętne inicjowanie rozmowy, kultura języka, tematy akceptowalne i nieakceptowalne, aktywne słuchanie, udzielanie pochwał oraz przyjmowanie komplementów
- Wyrażenia niepożądane – unikanie niedopuszczalnych zwrotów w komunikacji z partnerami biznesowymi
- Recedencja w kontekście hierarchii zawodowej
- Strategia pierwszeństwa – znaczenie hierarchii zawodowej w kontekście użytkowości
- Hierarchia – odrębność hierarchii służbowej i społecznej: kto ma pierwszeństwo i z jakiego powodu?
- Wspólne korzystanie z windy, uprzedzenie w drzwiach
- Hierarchia miejsc przy stole – układ gości w trakcie sytuacji biznesowych i towarzyskich
- Eleganckie spotkania w środowisku biznesowym
- Oficjalne przyjęcia – zarówno przyjęcia w formie stojącej, jak i siedzącej, zasady odpowiedniego zachowania
- Spotkania towarzyskie – wytyczne dotyczące odpowiedniego postępowania
- Za drzwiami gabinetu – omówienie przyjmowania i składania wizyt służbowych:
- powitanie gości biznesowych
- poczęstunek w firmie
- przebieg rozmów
- pożegnanie
- Upominki w dobrym stylu – zasady wręczania prezentów, kwiatów i inne elementy sztuki obdarowywania.
- Profesjonalny wizerunek w środowisku zawodowym
- Podstawowe zasady profesjonalnego ubioru
- Męski wizerunek biznesowy – analiza wyglądu, różnorodność strojów dostosowanych do różnych okazji, kluczowe zasady elegancji dla mężczyzn, unikanie potencjalnych wpadek w doborze garderoby
- Kobiecy wizerunek biznesowy – uwzględnienie aspektów takich jak fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, różne rodzaje strojów dostosowanych do różnych sytuacji, kluczowe zasady elegancji dla kobiet, świadome unikanie potencjalnych błędów w doborze garderoby.
- Efektywna komunikacja w środowisku biznesowym
- Korespondencja tradycyjna – zastosowanie języka biznesowej korespondencji, uwzględnienie treści, formy, układu graficznego pism, stosowanie odpowiednich nagłówków i zakończeń
- Zasady poprawnego zapisywania liczb, kwot oraz dat
- Umiejętność redagowania pism użytkowych, precyzyjne adresowanie i kopertowanie
- Tworzenie życzeń firmowych i gratulacji
- Omówienie różnych sposobów zapraszania, niezbędnych elementów zaproszeń i ich znaczenia
- Korespondencja elektroniczna – stosowanie zasad eleganckiego pisania wiadomości, prawidłowe rozpoczynanie i kończenie wiadomości
- Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów, stosowanie odpowiednich zwrotów powitalnych i pożegnalnych
- Zasady międzynarodowej etykiety biznesowej – normy postępowania w kontaktach zagranicznych
- Wizyta zagraniczna – spotkania biznesowe, protokół powitalny, wymiana wizytówek, stosowanie tytułów, przyjmowanie gości, aspekt wizerunkowy – analiza kulturowych różnic między Ameryką Południową, USA, Europą, Bliskim Wschodem, Azją i Afryką.
- Komunikacja bez słów – mowa niewerbalna – zrozumienie zróżnicowanego znaczenia gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego i dystansu.
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online