SZKOLENIA OTWARTE
Zarządzanie
zespołem
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy, umiejętności oraz narzędzi, które pozwolą skutecznie kierować zespołem. Szkolenie zawiera przegląd wiodących rutyn menedżerskich (m.in. delegowanie zadań, proces monitorowania oraz egzekwowania, motywowanie pracowników), które pozwolą Uczestnikom zyskać samoświadomość, pewność siebie oraz skuteczność menedżerską. Ponadto, dzięki zaplanowanym ćwiczeniom i aktywnościom Uczestnicy będą mogli bezpośrednio po powrocie do pracy zastosować nowopoznane narzędzia oraz monitorować ich efekty.
Najbliższe terminy
szkoleń:
26-27.09.2024 - Warszawa
04-05.11.2024 - Warszawa
05-06.12.2024 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Autodiagnoza osobistego stylu menedżerskiego.
- Kwestionariusz stylów zarządzania
- Kryteria podziału na style kierowania, tj. nastawienie na ludzi oraz zadania
- Mocne i słabe strony preferowanego stylu
- Potencjalne zagrożenia stylu na gruncie wiodących rutyn menedżerskich (delegowanie, egzekwowanie zadań oraz motywowanie pracowników)
- Rozpoznawanie tzw. stopnia gotowości pracownika do realizacji zadań
- Rozpoznanie poziomu umiejętności
- Rozpoznanie tzw. poziomu „chęci”
- Matryca 4 etapów gotowości pracowników
- Wskaźniki, czyli po czym rozpoznać na „którym etapie znajduje się mój pracownik”?
- Delegowanie zadań
- Umiejętność doboru określonych zadań do tzw. Etapu gotowości pracownika
- Klucze doboru zadań określonym pracownikom
- Rodzaje delegowanie zadań (tryb instrukcji, tryb celów, tryb wizji)
- Empowerment w procesie delegowania.
- Sposoby przekazywania odpowiedzialności pracownikom wraz z delegowanym zadaniem
- Matryce oraz scenariusze rozmów delegujących
- Przygotowanie rozmowy delegującej, kompatybilnej z etapem tzw. gotowości pracownika
- Monitorowanie zadań
- Monitorowanie zadań w trybie tzw. instrukcji
- Sposoby monitorowania celów
- Monitoring postępu prac w zakresie delegowania poprzez wizję
- Egzekwowanie zadań
- Na czym polega proces egzekwowania?
- Lista topowych błędów w procesie egzekwowania (czego unikać)
- Dobre praktyki w zakresie przygotowania się do tzw. odbioru zadania
- Feedback, sztuka udzielania informacji zwrotnych
- Sposoby udzielania informacji zwrotnych
- Modele feedbacku
- Kanapka, FUKO, SBI – który model feedbacku wybrać w zależności od kontekstu oraz sytuacji
- Budowanie autorytetu lidera
- Co wpływa na kreowanie autorytetu?
- Od czego zależy to, czy menedżer stanie się liderem?
- Pięć poziomów kreowania autorytetu lidera
- Motywowanie pracowników
- Motywacja finansowa vs pozafinansowa. Czy istnieją motywatory pozafinansowe?
- Dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga, czyli „nie każdy motywator jest motywatorem”
- Motywacja 3.0, na bazie koncepcji SDT
- Podsumowanie szkolenia oraz action plan
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online