SZKOLENIA OTWARTE
Przywództwo
sytuacyjne
Cele szkolenia
Celem szkolenia otwartego „Przywództwo sytuacyjne” jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy i wzmocnienie ich kompetencji liderskich. Uczestnicy pogłębią świadomość używanych stylów zarządczych, poznają modele sytuacyjnego przywództwa oraz dowiedzą się w jaki sposób mogą skuteczniej wpływać na współpracowników poprzez stosowanie adekwatnego stylu do indywidualnych sytuacji i potrzeb. Ponadto szkolenie przedstawia najlepsze praktyki dotyczące realizowania ustalonych celów, budowania efektywnych zespołów i optymalizacji procesów.
Najbliższe terminy
szkoleń:
15-16.10.2024 - Warszawa
14-15.11.2024 - Warszawa
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Cechy i źródła autorytety skutecznego lidera
- Jaki powinien być skuteczny lider
- Zakres kompetencji skutecznego lidera – jaką wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem i postawą powinien legitymować się przywódca?
- Elementy autorytetu lidera
- Co niszczy/zmniejsza autorytet lidera?
- Podstawowe funkcje procesu zarządzania i motywowania
- Symulacyjna gra dotycząca zarządzania – doświadczenie i analiza
- Elementy składające się na proces zarządzania i motywowania?
- Charakterystyka planowania, organizowania, kierowania i kontrolowania
- Realizacja wszystkich funkcji procesu zarządzania z punktu widzenia organizacji, szefa i motywowania podwładnych
- Identyfikowanie poziomu dojrzałości pracowników
- Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharda (zarządzanie sytuacyjne)
- R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja (entuzjastyczny debiutant)
- R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja (rozczarowany adept)
- R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja (ostrożnym praktyk)
- R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja (samodzielny ekspert)
- Przygotowanie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników w kluczowych kompetencjach business unit
- Kaskadowanie wiedzy i doświadczenia w zależności od poziomu dojrzałości zawodowej pracownika
- Jak motywować pracowników?
- Fazy procesu motywacji: entuzjazm, frustracja, stagnacja, apatia, wypalenie
- Powody chęci do pracy i przyczyny zniechęcenia pracowników
- Kierunkowe motywowanie, wzmacnianie pożądanych zachowań i dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników
- R1 – wzmacnianie uczenia
- R2 – wzmacnianie odporności na porażki
- R3 – wzmacnianie samodzielności
- R4 – wzmacnianie dzielenia się wiedzą
- Schemat kaskadowania zadań
- R1 – zarządzanie przez zadania
- Zakomunikowanie zadania
- Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
- Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
- Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
- R2, R3 - ZPC – zarządzanie przez cele
- Podanie celu
- Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań)
- Akceptacja bądź zmiana
- Sprawdzenie wyniku
- Budowanie zaangażowania w oparciu o przekazywanie celu w odpowiedni sposób
- Sposób partycypacyjny
- Sposób konsultacyjny
- Sposób informacyjny
- R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
- Empowerment
- Określenie założeń zadania
- Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony menedżera
- Delegowanie odpowiedzialności
- Konstruktywna informacja zwrotna jako narzędzie wspierające pracowników
- Znaczenie feedbacku w zarządzaniu zespołami
- Udzielanie wskazówek w celu wspierania rozwoju
- Jak prowadzić rozmowy rozwojowe?
- Schemat i podsumowanie rozmowy rozwojowej
- Częste błędy popełniane podczas rozmowy rozwojowej
- Wymagające rozmowy rozwojowe
- Symulacje rozmów rozwojowych – ćwiczenia
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online