Projekt pt. Akademia Kompetencji w Gminie Sieraków



Cel:


Podniesienie wiedzy i kompetencji kluczowych 163 uczniów (85 dziewcząt, 78 chłopców) z 2 szkół podległych Gminie Sieraków poprzez realizację zajęć edukacyjnych rozwijających kompetencje kluczowe - porozumiewania się w j angielskim, matematyczne, przyrodnicze, specjalistyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem różnorodnych metod i form prowadzenia zajęć oraz podniesienie kompetencji 22 nauczycieli (21 kobiety,1 mężczyzna) z tych szkół w zakresie stosowania metod sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy.


Grupa docelowa:


Uczniowie szkół podstawowych (w tym uczniowie szczególnie uzdolnieni, uczniowie z niepełnosprawnościami oraz uczniowie z zaburzeniami rozwoju) oraz nauczyciele tych szkół.

Zadania:


  • badanie kompetencji,
  • szkolenia doskonalące dla nauczycieli w zakresie stosowania metod sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w tym opartego na metodzie eksperymentu i indywidualnego podejścia do ucznia,
  • studia podyplomowe dla nauczyciela,
  • zajęcia wyrównawcze dla uczniów z matematyki, j. angielskiego, zajęcia rozwijające i dla uczniów zdolnych - koła z matematyki, j. angielskiego, przyrody,
  • utworzenie laboratorium przyrodniczego w szkołach,
  • udział w pokazach z eksperymentu przyrodniczego

Efekty projektu:


  • Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć w tym laboratoria przyrodnicze oraz dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Utworzenie laboratoriów przyrodniczych
  • Wprowadzenie do zajęć metody projektowej, aktywizującej ,komunikacyjnej, grupowej, badawczej
  • Poprawa wyników w nauce i na sprawdzianach, uczestnictwo i wyniki na konkursach
  • Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie metod pracy TOC tym kompetencji matematycznych i przyrodniczych w zakresie prowadzenia zajęć

Wskaźniki:


  • Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu Programu: 163
  • Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu: 22
  • Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 2
Wielkość czcionki
Tryb kontrastowy