SZKOLENIA OTWARTE
Train the Trainer - Poziom Exclusive
Cele poziomu exclusive
- Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie ewaluacji szkoleń i działań rozwojowych
- Trening w zakresie przeciwdziałania trudnym sytuacjom w pracy trenera
- Poligon doświadczalny, czyli zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w rzeczywistości stacjonarnej oraz wirtualnej
- Rozwijanie własnej odporności psychicznej: zarządzanie stresem, emocjami w pracy trenera
- Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie z oporem oraz następstwami oporu
- Nie utop swojej historii w morzu narzędzi cyfrowych. O tym jak nauczać, a nie "szkolić" on-line.
Najbliższe terminy
szkoleń:
16-18.12.2024 - online
Cena: 2 850 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
Moduł I – Ewaluacja szkoleń oraz działań rozwojowych
- Czym jest ewaluacja szkoleń i dlaczego efektowne szkolenie nie zawsze równa się efektywnemu szkoleniu?
- Idea rezultatowego podejścia do szkoleń i działań rozwojowych
- Sposoby mierzenia efektywności szkoleń i działań rozwojowych
- Wskażniki, które sprzyjają mierzeniu efektywności
- Zasady efektywnego szkolenia oraz efektywności szkoleń.
- Kiedy rozpoczyna się proces ewaluacji?
- Jak przygotować się do procesu ewaluacji?
- Oczekiwania zleceniodawcy vs efekty szkoleń – jak je pogodzić?
- Tradycyjne vs rezultatowe podejście do szkoleń.
- Badania Brinkerhoffa w zakresie podejścia rezultatowego oraz tradycyjnego.
- Model 70/20/10 na gruncie ewaluacji szkoleń.
- Przegląd modeli ewaluacji dostępnych na rynku.
- Model Philipsa.
- Nowy model Kirkpatricka.
- Opracowywanie wskaźników do ewaluacji.
- Zasady opracowywania mierników.
- Zasady kontraktowania mierników.
- Opracowanie ankiet ewaluacyjnych zgodnie ze standardami podejścia rezultatowego.
- Ankiety mierzące nie tylko poziom satysfakcji / zadowolenia uczestników szkolenia.
- W jaki sposób zmierzyć poprzez ankietę poziom wiedzy i umiejętności?
- Zasady konstruowania tzw. ankiet hybrydowych.
- Formatywne i sumatywne narzędzia do ewaluacji.
- Zaspokajanie wszystkich poziomów efektywności szkolenia:
- emocji,
- wiedzy,
- zachowań
- wskaźników biznesowych (wg modelu D. Kirkpatricka)
- Dopasowanie narzędzi ewaluacyjnych z uwzględnieniem celów szkolenia i specyfiki grupy.
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
Moduł II – Kreatywne i interaktywne techniki szkoleniowe (dla szkoleń stacjonarnych i online)
- Eksploracja nowoczesnych technik szkoleniowych przez narrację:
- Co to jest nowoczesna technika szkoleniowa i jakie ma znaczenie w budowaniu zaangażowania?
- Jak ewoluowały metody szkoleniowe od tradycyjnych do nowoczesnych, z uwzględnieniem storytellingu jako kluczowego elementu?
- Wpływ technologii na rozwój technik szkoleniowych: aktualne trendy i ich zastosowanie w budowaniu angażujących historii.
- Techniki angażowania uczestników w szkoleniach stacjonarnych:
- Kreatywne metody nauczania i szkolenia – jak użyć storytellingu, aby każdy uczestnik czuł się częścią opowiadanej historii?
- Rola feedbacku jako narzędzia do pogłębiania narracji i oceny zaangażowania uczestników.
- Technologia jako narzędzie wspierające narrację: Jak zintegrować techniki angażujące z opowieścią w szkoleniach stacjonarnych?
- Wirtualne szkolenia, które wciągają jak dobra opowieść:
- Narzędzia online, które wspierają dynamiczne budowanie narracji i angażują uczestników.
- Jak utrzymać ciągłość narracji i zaangażowanie uczestników w szkoleniach online?
- Wyzwania i bariery wirtualnego szkolenia – jak je przezwyciężyć, utrzymując uczestników w centrum historii?
- Metody oceny postępów i wyników jako część większej narracji szkoleniowej.
- Różnorodność form rozwojowych: stacjonarne vs. online, webinary, facylitacje, blended learning w kontekście opowiadania historii:
- Porównanie efektywności i zastosowania różnych form edukacyjnych jako narzędzi do tworzenia angażujących opowieści.
- Edukowanie synchroniczne jako interaktywna opowieść:
- Techniki, narzędzia i wyzwania w budowaniu angażującej narracji w czasie rzeczywistym.
- Edukacja asynchroniczna jako wielowątkowa narracja:
- Narzędzia i warianty, które pozwalają uczestnikom odkrywać kolejne rozdziały wiedzy we własnym tempie.
- Zalety, wady i przegląd dobrych praktyk w budowaniu efektywnych opowieści edukacyjnych.
- Edukacja hybrydowa jako wielowymiarowa opowieść:
- Modele, rola trenera jako przewodnika opowieści, narzędzia i przykłady efektywnych programów hybrydowych.
- Bootcampy – intensywne, immersyjne historie szkoleniowe:
- Definicja, znaczenie i jak bootcampy tworzą niezapomniane doświadczenia edukacyjne.
- Kluczowe cechy bootcampów i ich zastosowanie w różnych branżach – opowieści sukcesu (case studies).
- Nowe podejścia do szkoleń: opowieści w escape roomach, grach symulacyjnych i micro learning:
- Zasady, korzyści i jak nowoczesne techniki szkoleniowe tworzą dynamiczne i angażujące historie.
- Zastosowanie i efektywność nowoczesnych technik w różnych kontekstach szkoleniowych.
- Szkolenie, które wykracza poza salę szkoleniową:
- Narzędzia wspierające proces uczenia się jako część większej narracji: pigułki wiedzy, peer mentoring, podcasty i videocasty.
- Improwizacja jako dynamiczne tworzenie narracji:
- Definicja, zastosowanie i jak techniki improwizacji wpływają na zaangażowanie uczestników i dynamikę grupy.
- Techniki improwizacyjne jako sposób na wzbogacenie opowieści i utrzymanie wysokiego poziomu zaangażowania uczestników
Moduł III – Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy trenera.
- Opór i metody pracy z oporem.
- Psychologiczne aspekty oporu i przyczyn jego powstania
- Symptomy i źródła oporu
- Przyczyny oporu
- Sposoby radzenia sobie z oporem.
- Techniki pracy z oporem
- Opór wśród uczestników szkoleń
- Opór wobec trenera
- Opór wobec zmiany
- Pogłębienie świadomości na temat zachowań i postaw trenera, które mogą powodować sytuacje trudne podczas szkolenia oraz znaczenia profilaktyki oporu
- Błędy komunikacyjne oraz niedopasowana komunikacja
- Mnogość interpretacji
- Pierwsze symptomy trudnej sytuacji
- Profilaktyka, czyli co może zrobić trener, aby zapobiegać trudnym sytuacjom?
- Nabycie wiedzy z zakresu identyfikacji „uczestników trudnych” i umiejętności adekwatnego reagowania
- Kim jest trudny uczestnik?
- Typy uczestników szkolenia – jak radzić sobie z różnymi potrzebami uczestników?
- Praca z obiekcjami uczestników (wyważonymi w sposób jawny oraz nie wprost)
- Reakcje trenerów na trudne sytuacje szkoleniowe.
- niewygodne pytania,
- pytania na które trener nie zna odpowiedzi,
- brak responsywności uczestników
- nadmierna responsywność etc.
- uczestnik, który nie zgadza się trenerem
- uczestnik, który nie zgadza się z opiniami pozostałych uczestników
- uczestnik, który stosuje przemocową / agresywną komunikację
- Przyczyny powstawania konfliktów.
- Psychologiczne tło sporów i konfliktów
- Koło Moore’a – na czym polega proces eskalacji i deeskalacji sporów?
- Fazy narastania sporu.
- Techniki deeskalacji sporów.
- Rozwiązywanie sporów na linii uczestnik – uczestnik oraz uczestnik -trener.
- Zarządzanie stresem i emocjami z perspektywy trenera
- Techniki zarządzania stresem na poziomie fizjologii.
- Techniki zarzadzania stresem na poziomie emocji
- Poligon doświadczalny: nabycie umiejętności radzenia sobie z różnymi formami sytuacji trudnych: ukryty i jawny konflikt w grupie, łamanie zasad kontraktu, podważanie autorytetu trenera etc.
- Trening umiejętności udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych.
- Radzenie sobie z trudnościami natury technicznej w świecie online.
- Przerwane połączenie / brak łączności z internetem.
- Czarny ekran, czyli uczestnicy nie włączają kamer oraz nie angażują się w proces rozwojowy
- Brak aktywności podczas działań grupowych
- Dominacja wybranego uczestnika / wybranych uczestników nad grupą.
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online