Interaktywny warsztat w zakresie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstwa
Cele szkolenia
Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę pracy oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności szczególnie w obszarze zarządzania produkcją i praktycznego wykorzystania metody 3P.
Warsztat z rozwoju innowacyjności to zestaw najnowocześniejszych praktyk biznesowych i niezmierzonych możliwości w dziedzinie innowacji. Celem głównym warsztatów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu szczupłego zarządzania oraz nabycie umiejętności w zakresie dokonywania transformacji procesowych - tak, aby finalnie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna.
Ideą przyświecającą opracowanie tego interaktywnego, opartego na wielu przykładach praktycznych warsztatu było jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach. Wykorzystanie metody 3P to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów poprzez szybszą metodę testowania pomysłów.
Korzyści dla uczestników
- Pracownicy uzyskają wiedzę w zakresie praktycznego wykorzystania metody 3P, SCRUM, LEAN i KAIZEN.
- Będą w stanie zaprojektować proces przy wykorzystaniu mniejszych kosztów realizacji własnych zobowiązań kontraktowych.
- Praktycznie wykorzystać potencjał Lean do wdrożenia innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych w swojej domenie działania w firmie produkcyjnej.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program kursu
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
- Główne zagadnienia związane z filozofią KAIZEN.
- Praktyczne warsztaty wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych
- Zarządzanie innowacyjnymi rozwiązaniami – cykl PDCA a cykl adaptacyjny dostarczania produktu końcowego projektu.
- Cykl życia innowacyjnego rozwiązania - czyli jak wdrożyć pomysł w życie i unikać pułapek związanych z niezdefiniowanymi wymaganiami.
-
Główne etapy wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych
- Prezentacja wymagań dla docelowego produktu – czyli jak eliminować redundantne i nieprecyzyjne wymagania poprzez wykorzystanie techniki MOSCOW.
- Opracowanie kompleksowego planu uwzględniającego 6 wymiarów efektywności: czas, budżet, zakres, jakość, ryzyko, korzyści.
- Wdrożenie rozwiązania.
- Analiza krytyczna oraz stworzenie wniosków na przyszłość – czyli jak wykorzystać doświadczenia i podnosić jakość zarządzania.
- Wdrożenie wniosków – główne bariery związane ze zmianą.
- Cykl deminga w praktyce wdrażania innowacyjnych rozwiązań
- Wykorzystanie analizy PEST do oceny i ustalania ważności realizacji rozwiązań w organizacji – czyli jak zarządzać priorytetami i skutecznie alokować zasoby.
- Analiza porażek innowacyjnych przedsięwzięć i wnioski płynące dla organizacji.
- Cykl Deminga – praktyczne wykorzystanie modelu do wdrażania innowacyjnych rozwiązań
- Kluczowe terminy i pojęcia zarządzania modelowaniem procesów
- Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów.
- Działania w ramach zarządzania procesowego.
- Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
- Etapy projektu doskonalenia procesów.
- Budowanie mierników dla procesów i ich komunikowanie.
- Projektowanie strumienia wartości – kluczowe znaczenie w poszukiwaniu strat
- Strumień wartości – a właściwie, co to takiego?
- Mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych.
- Projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości.
- Interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości.
- Identyfikacja przebiegu wartości w innowacyjnych procesach
- Wariantowość przepływu aktywności w procesach.
- Techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów.
- Identyfikowanie kluczowych czynności.
- Określenie zapotrzebowania na zasoby.
- Ocena potrzeb szkoleniowych podczas wdrażania procesów.
- Wybór technik zarządzania wizualnego.
- Projektowanie systemu ssącego oraz eliminacja wąskich gardeł dla procesów
- Projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji.
- Ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki.
- Faza 1. Identyfikacja ograniczeń.
- Faza 2. Zapewnienie widoczności ograniczeń.
- Faza 3. Ustalenie limitów.
- Faza 4. Monitorowanie systemu.
- Opracowanie zrównoważonej karty wyników dla procesów – przegląd różnych podejść i rozwiązań.
- Zintegrowane zarządzanie łańcuchem dostaw – gra symulacyjna
- Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu.
- Efektywne procesy nabywania towarów i usług.
- Proces planowania – klucz do sukcesu przedsiębiorstwa i sieci kontrahentów.
- Przepływ materiałów i stany magazynów – czyli jak zapewnić optymalną kombinację między kosztami a ciągłością działania procesów.
- Wskaźniki efektywności i ich interpretacja w naszym przedsiębiorstwie.
-
Narzędzia lean w procesach wspierających I ich wpływ na innowacyjne inicjatywy w firmie produkcyjnej
- Analiza Pareto.
- Metoda Why-why.
- Listy kontrolne.
- Poka Yoke.
- Wskaźniki istotnych warunków.
- Wdrożenie koncepcji lean 3P w organizacji produkcyjnej
- Wieloaspektowość podejścia metody 3P.
- Lean 2P - główne zasady.
- Dlaczego 3P pracy?
- Oddzielenie pracy nad rozwojem produktów i samym wdrożeniem.
- Wdrażanie podejścia szybkich usprawnień i czerpanie z doświadczeń.
- Główne różnice miedzy tradycyjnym sposobem wytwarzania a zintegrowanym podejściem 3P.
- Lean 3P w procesie rozwoju produktu
- Zastosowanie metody Lean 3P do rozwoju nowych produktów.
- Wykorzystanie metody Lean 3P do reinżynierii istniejących procesów rozwoju produktu.
- Podejście do projektowania współbieżnego opartego na fundamencie zdefiniowanych oczekiwań klienta końcowego.
- Podsumowanie warsztatów szkoleniowych i wnioski końcowe
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |