Zarządzanie emocjami
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie emocjami” jest poznanie mechanizmów / źródeł negatywnych emocji oraz sposobów radzenia sobie z nimi w kontekście trudnych sytuacji i ciągłych zmian. Uczestnik zdiagnozuje własne stresory, najczęstsze objawy i reakcje na stres. Uświadomi sobie zagrożenia kumulowania negatywnych emocji w organizmie. Nabędzie umiejętność świadomego zarządzania emocjami. Przećwiczy metody radzenia sobie z objawami i skutkami stresu i niepożądanych emocji tj. techniki relaksacji. Wzmocni swoja odporność psychiczną. Po szkoleniu uczestnicy zmienią postawę i zachowania, tak aby lepiej radzili sobie z sytuacjami stresogennymi w miejscu pracy, napięciem i destrukcyjnym myśleniem, zredukowali napięcie, wzmocnili spokój wewnętrzny oraz poznali techniki samokontroli stresu.
Korzyści dla uczestnika
- Nauczenie się świadomego zarządzania własnymi emocjami
- Rozpoznanie swoich stresorów
- Trenowanie metod radzenia sobie ze stresem
- Wpływanie na sposób myślenia, by niwelować negatywne emocje
- Pomaganie innym w pokonaniu różnych trudności
- Zrozumienie, czym jest odporność psychiczna i jak można ją wzmocnić
- Skuteczniejsze wykonywanie swoich zadań pod presja czasu
Korzyści dla organizacji
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Zabezpieczenie przed wypaleniem zawodowym
- Wzrost efektywności i produktywności pracy
- Stabilny poziom rotacji pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Pojęcie stresu i emocji
- Pojęcie stresu i własnych emocji
- Co się dzieje z nami w sytuacji stresowej?
- Wpływ lokalnych i globalnych wydarzeń na poziom naszego stresu
- Jak nasz mózg reaguje na stres?
- Typowe źródła stresu
- Przedłużający stres na poziomie ciała, zachowań, emocji i myślenia
- Narzędzia do zmiany swoich myśli
- Jak kontrolować emocje i zapobiegać zbyt wysokiemu poziomowi stresu?
- Jak radzić sobie z sytuacją kryzysową?
- Stres wpływający na odporność psychiczną
- Definicja odporności psychicznej
- Mity na temat odporności psychicznej
- Skuteczne strategie pracy nad wzmacnianiem odporności psychicznej
- MTQ 48, czyli jak mierzyć odporność psychiczną. Korzyści dla organizacji i ludzi.
- Zarządzanie emocjami a budowanie odporności psychicznej
- Zarządzanie emocjami jako jeden z istotniejszych obszarów odporności psychicznej
- Mierzenie się z własnymi emocjami i rozpoznawanie ich
- Czym skutkuje blokowanie reakcji stresowej za pomocą środków farmakologicznych?
- Kontrolowanie reakcji stresowej i budowanie odporności na stres
- Przegląd metod regulacji i kontroli stresu tj. uważności, odwracanie uwag, trening pamiętnikowy, wdzięczności
- Wzmocnienie odporności psychicznej
- Wysoka odporność/wysoka wrażliwość – co to oznacza i dlaczego nie ma złych wyników?
- Cztery wymiary odporności psychicznej:
- Kontrola – jak wpływa na skuteczność i jakość życia
- Zaangażowanie, czyli o sztuce konsekwencji w obliczu trudności
- Wyzwania – o tym jak budzić w sobie i innych ducha zmian
- Pewność siebie, czyli o potędze poczucia własnej wartości i umiejętności budowania relacji ze sobą i innymi
- I TY możesz być sprężysty, czyli o rezyliencji słów kilka
- Błędy, porażki – jak o nich podchodzimy i co z tego wynika?
- Kwestionariusz MTQ 48 jako narzędzie pomiaru odporności psychicznej
- Siła motywacji a zarządzanie emocjami
- 6 koków błyskawicznej motywacji Pantalona
- Motywacja Błyskawiczna to szybka i efektywna technika, która sprawia, że ludzie podejmują działanie zachęceni do odnalezienia w sobie powodów do tego działania. Polega ona na zadaniu sześciu prostych pytań, które inspirują adresata do sięgnięcia w głąb siebie i uświadomienia sobie, dlaczego chce podjąć się jakiegoś zadania: rzucenia palenia, przychodzenia punktualnie do pracy, oddawania kwartalnych sprawozdań na czas, i innych zadań
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Każdy blok zawiera wyselekcjonowane i proste do adaptacji narzędzia, które w trakcie warsztatów uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy.
Pakiet obejmuje narzędzia z obszaru emocji, stresu, pewności siebie, wszystkie odnoszą się do budowania siły i odporności psychicznej w codziennej pracy. Będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, burze mózgów, prezentacje, autodiagnostyczne testy, analiza przypadków, trening umiejętności i przeglądy różnych badań.
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |
Powiązane produkty: