Ocena pracowników
Cele szkolenia
Szkolenie „Ocena okresowa” pomaga pracownikom lepiej poznać własne kompetencje zawodowe, sposób funkcjonowania na zajmowanym stanowisku, a przede wszystkim określić mocne strony oraz obszary wymagające rozwoju. Rozwój kompetencji umożliwia pracownikom osiąganie coraz lepszych wyni¬ków w realizowanych zadaniach, co w dużej mierze może przekładać się na satysfakcję z wykonywanej pracy. Jednak proces oceny nie zawsze jest łatwy, zwłaszcza gdy dotyczy oceny umiejętności „miękkich” – bo jak zmierzyć czyjeś zaangażowanie, inicjatywę, chęć uczenia się? Czy lepiej porównywać pracowników między sobą, czy odwoływać się do niezależnych kryteriów? Czy odważnie różnicować pracowników, czy bezpiecznie dać wszystkim „po równo”? Jak uargumentować ocenę i jasno wyjaśnić, co pracownik ma zrobić, aby przy następnej dostać wyższą notę? Jak przeprowadzić rozmowę, aby była motywująca i dodająca zapału do dalszej pracy? Co zrobić, żeby rozmowa oceniająca była oceną rozwojową?
Najbliższe terminy
szkoleń:
09-10.12.2024 - Warszawa
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do rozmów oceniających
- Czym jest ocena pracowników? Jakie są cele efektywnego oceniania? Jakie są korzyści z oceniania dla przełożonego, podwładnego i organizacji? Jakie trudności niesie ze sobą proces oceniania?
- Funkcje rocznej oceny okresowej (motywacyjna, zadaniowa, korekcyjno – rozwojowa)
- Planowanie zadań i rozwoju
- Założenia rozmów planujących – po co przeprowadzać rozmowy kontraktujące z pracownikiem? W jaki sposób się do nich przygotować? W jaki sposób przygotować pracownika?
- Formułowanie celów – zasada SMART i przełożenie jej na cele zarówno biznesowe, jak i jakościowe, dotyczące umiejętności, kompetencji, postaw
- Określanie wskaźników dla celów ilościowych i jakościowych – efektywne formułowanie wskaźników, które w jak największym stopniu zobiektywizują ocenę pracownika
- Monitorowanie stopnia realizacji zadań i założeń rozwojowych
- Różnice między monitorowaniem a kontrolowaniem – jak nie tylko kontrolować, ale monitorować i wspierać pracownika w realizacji celów
- Zasady efektywnej komunikacji – partnerstwo w komunikacji, wprowadzenie do analizy transakcyjnej, model FUKO
- Modele udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej – model kanapkowy, model „Z”
- Konstruktywna pochwała – zasady udzielania na forum, w kontakcie 1 na 1, mailowo
- Prowadzenie rozmów oceniających
- Przygotowanie do rozmowy oceniającej – określenie planu spotkania, analiza wskaźników ilościowych i jakościowych pracy pracownika, zapoznanie się z samooceną pracownika
- Przebieg rozmowy oceniającej – schemat przebiegu rozmowy, określenie wniosków rozwojowych, motywowanie pracownika do zmian i podejmowania ambitnych zadań
- Trening prowadzeni rozmów – scenki
- Trudne rozmowy oceniające
- Trudne sytuacje podczas rozmowy oceniającej – niezgoda pracownika na proponowaną ocenę, brak motywacji do podejmowania wyzwań, zaprzeczanie faktom, usprawiedliwianie się, bierna reakcja, agresja, itp.
- Radzenie sobie z pracownikiem: demotywującym zespół, posiadającym niską motywację, konfliktogennym, nie dbającym o jakość wykonywanych zadań itp.
- Błędy w ocenie – analiza, jak ich unikać?
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online