Szkolenia efektywność osobista

Zdalne narzędzia do prowadzenia spotkań i współpracy w zespole

Cele szkolenia

Praca zdalna w obecnej sytuacji dla wielu z nas okazała się dużym wyzwaniem. Mamy tendencję do przekładania starych nawyków w komunikacji do nowej, w pełni zdalnej rzeczywistości. Jak więc w takiej sytuacji komunikować się, żeby utrzymać produktywność własną i zespołową?

Celem szkolenia „Zdalne narzędzia do prowadzenia spotkań i współpracy w zespole” jest wykształcenie umiejętności efektywnego prowadzenia komunikacji zdalnej, dzielenia się informacjami. współpracy, prowadzenia spotkań, komunikacji w trudnych sytuacjach w zespole – prowadzenia konstruktywnej dyskusji, przekonywania i angażowania swoich rozmówców. Uczestnicy poznają szereg narzędzi IT do pracy w zespole wirtualnym.


Korzyści dla uczestnika

  • Poznanie narzędzi komunikacyjnych i budowania ducha zespołu w pracy zdalnej i hybrydowej
  • Nauczenie się prowadzenia efektywnych spotkań online
  • Przećwiczenie narzędzi IT do pracy wirtualnej
  • Doskonalenie jakości komunikacji i współpracy

Korzyści dla organizacji

  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w formule zdalnej/ wirtualnej
  • Wzmocnienie współpracy pomiędzy zespołami z różnych lokalizacji
  • Wzmocnienie więzi pomiędzy pracownikami
  • Wzrost efektywności pracy

Program szkolenia


  1. Wspólna praca zdalna
  • Praca w mniejszych zespołach (MS Teams, zoom.us)
  • Tworzenie i współpraca nad wspólnymi dokumentami (Office 365 i Google)
  • Wspólne planowanie działań
  • Gromadzenie wniosków ze spotkań online
  • Metody i narzędzi digital, które umożliwiają przeprowadzenie warsztatów i prac projektowych z zespołem
  1. Monitorowanie pracy zespołów
  • Efektywność vs. obecność
  • Planowanie pracy
  • Praca z tablicą Kanban (MS Planner, Jira)
  1. Działania wspierające efektywność zespołowej pracy zdalnej
  • Wspólne śniadania, coffe break itp.
  • Wartości spotkań podsumowujących
  • Krótkie codzienne spotkania (daily)
  1. Tajniki Skypa (opcjonalnie)
  • Wprowadzenie do aplikacji
  • Wyszukiwanie i dodawanie kontaktów
  • Ustawianie statusu
  • Prowadzenie rozmowy tekstowej
  • Połączenia głosowe i wideorozmowy
  • Planowanie i prowadzenie konferencji
  • Współdzielenie pulpitu i aplikacji

Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą!


    Metodyka szkolenia

    Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują sytuacje, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Pracujemy warsztatowo – uczestnicy poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki Firmy i do tego typu sytuacji, z jakim będą spotykać się w swojej pracy managerowie.

    Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.



    Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym

    • Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
    • Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
    • Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
    • Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
    • Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia