Office365 – zastosowanie
aplikacji SharePoint oraz OneDrive w transformacji cyfrowej
Cele szkolenia
Podczas szkolenia "Office365 – zastosowanie aplikacji SharePoint oraz OneDrive w transformacji cyfrowej" uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności z zakresu wykorzystania SharePoint i OneDrive w organizacjach w kontekście transformacji cyfrowej.
Szkolenie skupia się na wprowadzeniu do SharePoint, gdzie uczestnicy dowiedzą się, jak SharePoint jest wykorzystywany w organizacjach, jakie są jego główne funkcje i jak można go zintegrować z innymi aplikacjami dostępnymi w pakiecie Office 365. Uczestnicy zdobędą umiejętność nawigacji w interfejsie SharePoint, zrozumieją strukturę witryn, rodzaje witryn (zespołowe, komunikacyjne) oraz konfigurację hubsite'ów. Będą mogli określić dostępy do danych dla różnych grup użytkowników w witrynach.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do Sharepoint
- Czym właściwie jest Sharepoint i jak to rozwiązanie sprawdza się
w organizacjach; - z jakich rozwiązań Office 365 można zbudować portal;
- jak Sharepoint łączy się z innymi aplikacjami.
- Czym właściwie jest Sharepoint i jak to rozwiązanie sprawdza się
- Interface Sharepoint (witryny)
- Jak skutecznie nawigować w aplikacji;
- czym w Sharepoint jest witryna;
- jakie rozróżniamy rodzaje witryn;
- czym są hubsite’y i jak je konfigurować;
- skąd biorą się witryny zespołowe,
- czym w Sharepoint są witryny komunikacyjne;
- jakie dostępy do danych możemy określić w witrynach (pracownicy, zespoły, goście).
- Witryny i ich zawartość
- Głębsze omówienie zawartości witryn zespołowych i komunikacyjnych;
- co zawiera typowa witryna zespołu (powiązanie z MS Teams, praca zespołu, strony, biblioteki, listy.
- Witryny i ich zawartość c.d.
- Co zawiera typowa witryna komunikacyjna (uprawnienia, intranet, publikowanie różnorakich treści).
- Tworzenie witryn
- Jak tworzyć witryny w Sharepoint;
- czym są strony i jak można je praktycznie wykorzystać;
- jak wyświetlać strony i gdzie są przechowywane;
- różnice pomiędzy zwykłą stroną a stroną z aktualnościami;
-
- tworzenie strony na witrynie komunikacyjnej/zespołowej;
- jak korzystać z szablonów;
- w jakisposób wykorzystywać webparty, aby utworzyć ciekawą stronę.
- Onedrive
- Czym jest przestrzeń ONEDRIVE;
- jakie są różnice pomiędzy plikami dostępnymi w ONEDRIVE a plikami dostępnymi w Sharepoint;
- praca z ONEDRIVE w aplikacji webowej (interfejs i funkcjonalności);
- praca z plikami w MS Teams a ONEDRIVE;
- jak udostępniać pliki innym osobom;
- jak synchronizować pliki pomiędzy usługą ONEDRIVE a naszym komputerem (możliwości przechowywania plików).
- Biblioteki plików
- Dlaczego warto zapisywać pliki w Sharepoint;
- czym są biblioteki plików i jakie mają ograniczania;
- jak tworzyć biblioteki i foldery.
- Jak pracować na bibliotekach plików
- W jaki sposób pliki są wersjonowane w bibliotekach;
- w jaki sposób odzyskiwać usunięte pliki;
- w jaki sposób udostępniać pliki innym osobom;
- jak edytować pliki wspólnie z kilkoma osobami;
- w jaki sposób możemy sprawdzić historię zmian;
- w jaki sposób Sharepoint może informować nas o zmianach dokonywanych
w plikach biblioteki.
- Kolumny dostępne w bibliotekach
- Kolumny dostępne w bibliotekach plików;
- jakie rodzaje kolumn są dostępne i w jaki sposób możemy je wykorzystywać (złożone, proste);
-
- jak pracować z widokami kolumn dostępnych w bibliotekach tj. jak je sortować, sumować, grupować, filtrować.
- Listy
- Czym są listy i czym różnią się od bibliotek plików;
- różnice i podobieństwa list a Microsoft Excel, w jaki sposób możemy
pracować z listami (aplikacja www, Sharepoit, Teams).
- Jak pracować z listami
- Podstawy pracy z listami;
- tworzenie list z szablonu oraz tworzenie
list w oparciu o plik Excel; - zaawansowana praca z komórkami list;
- dodawanie plików do wierszy, automatyzacja pracy w listach.
- Kolumny dostępne w funkcjonalności listy
- Kolumny dostępne w listach; jakie rodzaje kolumn są dostępne i w jaki sposób możemy je wykorzystywać (złożone, proste);
- jak pracować z widokami kolumn dostępnych w listach tj. jak je sortować, sumować, grupować, filtrować.
- Sharepoint uprawnienia oraz podsumowanie
- Gdzie zarządzamy uprawnianiami odn Sharepoint, jak wygląda i funkcjonuje panel administracyjny oraz jak konfigurować uprawianie na poziomie pojedynczych witryn;
- podsumowanie możliwości wykorzystania Sharepoint w organizacji oraz dobre praktyki.
- Forms
- Do czego służy aplikacja Forms;
- jak poruszać się po interfejsie tej aplikacji;
- w jaki sposób tworzyć proste i zaawansowane formularze (ankiety/testy);
- jak wypełniamy ankiety;
- jak udostępniać ankiety;
- praca na szablonach.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |