Budowanie dobrych relacji
i praktyk komunikacyjnych
Cele szkolenia
W zakładach produkcyjnych pracują ludzie z różnymi doświadczeniami, kompetencjami. Ważną umiejętnością osób zarządzających produkcją jest pogodzenie oczekiwań organizacji z oczekiwaniami pracowników produkcji.
Doświadczenie pokazuje, że jednym ważnych aspektów jest odpowiednia komunikacja. Budowanie relacji to zadanie wszystkich pracowników firmy, jednak najważniejszą rolę w tym obszarze mają osoby zarządzające na produkcji i w działach wspierających produkcję. To Oni pokazują jak powinno być,
jak tworzyć środowisko przyjazne dla pracowników. Często pracownicy obserwują zachowanie przełożonego i zachowują się bardzo podobnie, to tym bardziej pokazuje jak ważny jest dobry przykład
z góry.
Korzyści dla zakładu i pracowników
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem.
- Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w organizacji.
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
- Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji z ludźmi z otoczenia - głównie zawodowego, współpracowników biznesowych.
- Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi.
- Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zróżnicowanie w style komunikacyjnych ludzi – każdy jest inny w komunikacji
- Dostosowanie swojego stylu komunikacji do pracowników – czyli jaka jest rola komunikacyjna mistrza/kierownika w budowaniu zrozumienia
- Komunikowanie celów, kierunków działań i priorytetów – jak dobrze prowadzić odprawy produkcyjne
- Informowanie o niepopularnych decyzjach
- Prowadzenie spotkań
- Rozmowy na trudne tematy
- Gra do jednej bramki: współodpowiedzialność.
- Odpowiednia komunikacja.
- Znaczenie komunikacji we współdziałaniu członków zespołu oraz jego wpływie na wyniki/zyski zespołu
- Znaczenie komunikacji we współdziałaniu zespołów
- Następstwa sytuacji „robię tylko swoje” (a reszta mnie nie interesuje”)
- Dobra komunikacja z pracownikami i współpracownikami, to podstawa budowania dobrych relacji w organizacji i po za organizacją.
- Wypracowanie dobrych praktyk komunikacyjnych.
- Określaniu swoich mocnych stron w procesach komunikacyjnych oraz obszarów do rozwoju,
- Świadomym posługiwaniu się komunikatem opartym na celu,
- Świadomym określeniu granic strefy własnego wpływu.
- Budowanie zaangażowania i delegowanie zadań na produkcji
- Identyfikacja potrzeb pracownika w zakresie budowania zaangażowania np. rozmowa na temat zmianowości (dojazdy), rozmowa na temat obciążenia pracą
- Rozpoznanie czynników demotywujących i ich eliminowanie – czyli jak zarządzać, żeby pracownicy na produkcji czuli wsparcie i szacunek
- Wspieranie pracowników w dążeniu do osiągnięć np. możliwość pełnienia funkcji lidera linii lub gniazda (jeżeli w zakładzie jest taka możliwość)
- Tworzenie pozytywnego emocjonalnego klimatu w pracy
- Docenianie i wyrażanie uznania np.docenianie za zmianę bez wypadku, zrobienie planu produkcji, przestrzeganie 5S itd.
- Wspieranie rozwoju pracowników na produkcji
- Identyfikacja potencjału poszczególnych pracowników na produkcji
- Dostosowanie stylu zarządzania do poziomu dojrzałości pracownika
- Udzielanie wartościowej informacji zwrotnej
- Dzielenie się wiedzą z pracownikami - mentoring
- Doradzanie w rozwiązywaniu problemów
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |