Dostępność w domu kultury
Cele szkolenia
Dom kultury dostępny dla wszystkich, czyli jak zadbać o dostępność placówki i organizowanych wydarzeń.
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie pracowników domów kultury na zapewnienie oferty kulturalnej dostępnej dla osób ze szczególnymi potrzebami. Szkolenie obejmuje wprowadzenie do dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, skoncentrowane na domu kultury i organizowanych wydarzeniach.
Dzięki szkoleniu dowiesz się:
- Jak różne osoby korzystają z kultury
- Jak ocenić aktualny stan dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej
- Jak zorganizować dostępne wydarzenie w budynku i w plenerze
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Dostępność w świetle prawa
- Omówienie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i jej konsekwencji dla domów kultury.
- czym jest dostępność i jakie są jej rodzaje
- jakie są podstawowe pojęcia i definicje związane z dostępnością
- jakie są obowiązki i terminy wynikające z ustawy o zapewnianiu dostępności
- jak postępować w przypadku wniosku o zapewnienie dostępności lub skargi na brak dostępności
- Dostępność architektoniczna
- Jak ocenić i poprawić warunki fizyczne domu kultury dla osób z niepełnosprawnością ruchową, wzrokową lub słuchową.
- jakie są bariery architektoniczne i jak je usuwać lub minimalizować
- jak stosować uniwersalne projektowanie i racjonalne usprawnienia
- jak wyposażyć dom kultury w sprzęt i urządzenia ułatwiające korzystanie z jej oferty
- jak wykorzystać znaki graficzne i symbole do ułatwienia orientacji w przestrzeni
- Dostępność cyfrowa
- Jak sprawdzić i dostosować stronę internetową domu kultury do wymogów WCAG.
- czym są WCAG 2.1 i jakie są ich poziomy
- jak sprawdzić dostępność strony internetowej za pomocą narzędzi online
- jak poprawić dostępność strony internetowej za pomocą prostych technik
- jak tworzyć treści cyfrowe zgodnie z zasadami dostępności
- Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Jak pisać proste i zrozumiałe teksty, tworzyć napisy do multimediów i teksty alternatywne do grafik.
- jak stosować zasady prostego języka do tworzenia informacji
- jak tworzyć napisy do filmów, podcastów i innych multimediów
- jak zapewnić dostępność użytkownikom języka migowego
- jak tworzyć teksty alternatywne do zdjęć, grafik i diagramów
- Oferta kulturalna dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Jak zaplanować i przeprowadzić dostępne wydarzenie, takie jak koncert, warsztat czy wystawa.
- jak zapoznać się z potrzebami i oczekiwaniami potencjalnych uczestników wydarzenia
- jak zapewnić dostępność miejsca, czasu i formy wydarzenia
- jak wykorzystać audiodeskrypcję, tłumaczenie migowe lub inne formy wsparcia komunikacyjnego
- jak ocenić efektywność i satysfakcję z wydarzenia
- Savoir vivre dla bibliotekarzy
- Jak prawidłowo zachować się w stosunku do osoby z niepełnosprawnością, unikać stereotypów i dyskryminacji.
- jak nawiązać kontakt i budować relację z osobą z niepełnosprawnością
- jak zachowywać się w różnych sytuacjach komunikacyjnych, takich jak rozmowa telefoniczna, e-mailowa lub osobista
- jak reagować na prośby o pomoc lub wsparcie
- jak radzić sobie z trudnymi emocjami lub konfliktami
- Savoir vivre dla bibliotekarzy
- Jak prawidłowo zachować się w stosunku do osoby z niepełnosprawnością, unikać stereotypów i dyskryminacji.
- jak nawiązać kontakt i budować relację z osobą z niepełnosprawnością
- jak zachowywać się w różnych sytuacjach komunikacyjnych, takich jak rozmowa telefoniczna, e-mailowa lub osobista
- jak reagować na prośby o pomoc lub wsparcie
- jak radzić sobie z trudnymi emocjami lub konfliktami
- Jak korzystają z kultury osoby ze szczególnymi potrzebami
- Dlaczego język migowy, a nie napisy?
- Jak wzmocnić dźwięk lub skierować go wprost do osób z osłabionym słuchem
- Jakie materiały dotykowe warto stosować
- Jak zapewnić komfort osobom nadwrażliwym na światło, dźwięk lub ludzi
- Jak upraszczać przekaz, a gdzie nie da się tego zrobić
- Jak informować o ofercie domu kultury
- Jak dotrzeć do potencjalnych odbiorców ze szczególnymi potrzebami, wykorzystując różne kanały komunikacji i promocji.
- jak poznać profil i preferencje komunikacyjne osób ze szczególnymi potrzebami
- jak wybrać odpowiednie kanały komunikacji i promocji, takie jak strona internetowa, media społecznościowe czy plakaty
- jak tworzyć atrakcyjne treści komunikacyjne i promocyjne, uwzględniając zasady dostępności
- jak monitorować skuteczność komunikacji i promocji
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |