Budowanie zaangażowania
na temat bezpieczeństwa
w pracy
Cele szkolenia
Program szkolenia obejmuje wiedzę i praktyczne narzędzia z zakresu Bezpieczeństwa Behawioralnego/BBS i Metodyki Bezpiecznych Zachowań/MBZ. Celem szkolenie jest podniesienie świadomości po co i dlaczego warto być bezpiecznym w pracy.
Podczas szkolenia "Budowanie zaangażowania na temat bezpieczeństwa w pracy" uczestnicy zostaną wprowadzeni do tematu poprzez integrację grupy i badanie oczekiwań oraz oporu dotyczącego bezpieczeństwa. Program szkolenia skupi się na podniesieniu świadomości uczestników poprzez różnorodne działania i narzędzia.
Uczestnicy będą mieli możliwość identyfikowania zagrożeń związanych z ich stanowiskami pracy, które mogą skutkować utratą zdrowia i życia. Poprzez praktyczne ćwiczenia, filmy poruszające tematykę bezpieczeństwa oraz dyskusje, uczestnicy będą mieli szansę zmienić swoje myślenie i podejście do bezpieczeństwa w pracy.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Integracja – emocje
- Integracja grupy, kontrakt, badanie oczekiwań, badanie oporu do tematu
- Wprowadzenie w temat – zadanie – wypiszcie wszystkie zagrożenia na waszym stanowisku pracy które mogą skończyć się utratą zdrowia i utratą życia.
- Świadomość
- Wprowadzenie w temat, dlaczego be safe = life
- Ćwiczenie cegła i cztery kartki a-4- rzecz praktycznie
nie wykonalna jest banalna do zrobienia pod warunkiem, że wyjdziesz poza schemat – zmień myślenie o bezpieczeństwie.
- Ćwiczenie cegła i cztery kartki a-4- rzecz praktycznie
- Rodzaje wiadomości o bezpieczeństwie: kanały, znaczenia,
drogi, po co, dlaczego? jak? - Filmy które są wiadomościami – analiza materiału co ci to zrobiło? Dlaczego tak? Co z tego zabierasz dla siebie? – mocno wzruszający moment szkolenia uświadamia nam kruchość życia (w filmach nie ma krwi, a jedynie nieodwracalność konsekwencji).
- Jak rozumiesz zdanie: Bezpieczeństwo zaczyna się ode
mnie? Dyskusja wnioski na flipie.- Pod krzesłem przyklejona jest litera Ś, której uczestnicy szukają, która razem z wyrazem napisanym na flipie – wiadomość diametralnie zmienia znaczenie – Świadomość
- Wprowadzenie w temat, dlaczego be safe = life
- Nieodwracalność konsekwencji
- Ćwiczenie życiorysy – zespoły otrzymują postacie z tektury
wysokości 1,8 i ubierają je w życiorys. Ćwiczenie świetnie integruję grupę, jest bardzo radosne pozwala uruchomić kreatywność oraz uruchamia normę kulturową narzekanie i stereo typizuje postać. Podczas prezentacji postaci grupy otrzymują ciąg dalszy życiorysu
które napisało życie – jedna z postaci traci życie druga jest niepełnosprawna. Badamy zjawisko nieodwracalności konsekwencji. Robi się poważnie i świadomie, że właściwie to mógł być każdy z nas.
- Ćwiczenie życiorysy – zespoły otrzymują postacie z tektury
- Produkcja wniosków i porządkowanie wiedzy z zakresu tematu
- Antyproblem – narzędzie – co zrobić, aby jeszcze bardziej
zepsuć bezpieczeństwo w organizacji – odwracamy zjawisko i budujemy na potrzeby warsztatu złote zasady, które nas chronią, zgodnie z metodologią narzędzia Zmiana a bezpieczeństwo. - Postępy cywilizacyjne, innowacje i zagrożenia do których jednostka nie zdążyła się jeszcze przygotować. Jak się chronić, gdzie szukać wsparcia, jak czytać instrukcje i dlaczego ich nienawidzimy
- Komunikat Ja i asertywna pochwała UF, czyli dwa narzędzia ukryte w jednym do konstruktywnej oceny i rzetelnej pochwały trening praktyczny
- Ranga i znaczenie współpracy liniowej – ćwiczenie piłki.
- Antyproblem – narzędzie – co zrobić, aby jeszcze bardziej
- Produkcja wniosków i porządkowanie wiedzy z zakresu tematu
- Antyproblem – narzędzie – co zrobić, aby jeszcze bardziej
zepsuć bezpieczeństwo w organizacji – odwracamy zjawisko i budujemy na potrzeby warsztatu złote zasady, które nas chronią, zgodnie z metodologią narzędzia Zmiana a bezpieczeństwo. - Postępy cywilizacyjne, innowacje i zagrożenia do których jednostka nie zdążyła się jeszcze przygotować. Jak się chronić, gdzie szukać wsparcia, jak czytać instrukcje i dlaczego ich nienawidzimy
- Komunikat Ja i asertywna pochwała UF, czyli dwa narzędzia ukryte w jednym do konstruktywnej oceny i rzetelnej pochwały trening praktyczny
- Ranga i znaczenie współpracy liniowej – ćwiczenie piłki.
- Antyproblem – narzędzie – co zrobić, aby jeszcze bardziej
- Dystrybucja wiedzy
- Minutka dla bezpieczeństwa – JPL jak zmniejszać błędy ludzkie
- Safety alert jak nim pracować I DLACZEGO to jest Takie ważne narzędzie
- Wartości najwyższe – twoje dziecko czeka na ciebie w domu zatem wróć bezpiecznie ćwiczenie
- Model Do IT jak przekonać innych do dbania o bezpieczeństwo – praca na modelu
- Narzędzie drabina odpowiedzialności – jakie zagrożenia przynosisz do pracy
- Bezpieczeństwo to nie tylko praca, bezpieczeństwo to nawyk – jak produkować bezpieczne nawyki, efekt kuli śnieżnej, krzywa Gaussa
- Runda zamknięcia – wnioski końcowe.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |