Radzenie sobie z sytuacjami
konfliktowymi w firmie logistycznej
Cele szkolenia
Komunikacja między oddziałami jest rozproszona tj. głównie telefon i email. Interpretacja szczególnie słowa pisanego może być zupełnie inna niż intencja nadawcy. W komunikacji z Klientem, szczególnie chodzi o sytuacje, kiedy Klienci sami generują konflikt – spory procent Klientów jest roszczeniowy i atakujący, nasi pracownicy potrzebują skupić się wtedy na faktach i rozwiązaniach a nie na tzw. rozgrywkach klienta, któremu zależy na osiągnięciu dla siebie maksymalnie największych korzyści. Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu identyfikowania źródeł konfliktów wewnątrz i między-zespołowych oraz konfliktów w klientami, jak również zdobycie praktycznej wiedzy na temat kontrolowania własnych emocji i minimalizowanie emocji drugiej strony konfliktu.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Czym jest konflikt – wprowadzenie w tematykę
- Główne przyczyny i konsekwencje konfliktów
- Podejście do konfliktu a jego dynamika
- Rodzaje konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych
- Zaburzenia komunikacji w sytuacji konfliktowej
- Emocjonalne aspekty uczestnictwa w konflikcie
- Klasyfikacja konfliktów i indywidualne preferencje do radzenia sobie
- Klasyfikacja konfliktów ze względu na ich źródło wg Moore’a
- Sposoby prewencji i reagowania na różne kategorie
konfliktów - Style rozwiązywania konfliktów wg Thomasa-Killmana – test indywidualnych preferencji
- Trójkąt satysfakcji – zaspokojenie potrzeb stron konfliktu na trzech poziomach
- Komunikacja a konflikt
- Komunikaty generujące i wzmacniające konflikt:
- Komunikat „Ty”, ocena, założenie, stereotyp, generalizacja
- Komunikaty zmniejszające napięcie – komunikat „Ja”, opinia, formułowanie intencji
- Praktyka komunikacji „win-win”
- Komunikacja z klientem w sytuacji konfliktowej
- Komunikaty generujące i wzmacniające konflikt:
- Komunikat „Ty”, ocena, założenie, stereotyp, generalizacja
- Komunikaty zmniejszające napięcie – komunikat „Ja”, opinia, formułowanie intencji
- Praktyka komunikacji „win-win”
- Komunikacja a konflikt
- Komunikaty generujące i wzmacniające konflikt:
- Komunikat „Ty”, ocena, założenie, stereotyp, generalizacja
- Komunikaty zmniejszające napięcie – komunikat „Ja”, opinia, formułowanie intencji
- Praktyka komunikacji „win-win”
- Komunikacja z klientem w sytuacji konfliktowej
- Kontrola emocjonalna i panowanie nad stresem
- Koncentracja na faktach i rozwiązaniach
- Rozładowywanie napięcia
- Elementy asertywności: odmowa, stawianie granic
- Wpracowanie indywidualnego planu działań w sytuacji konfliktu mającego na celu jego deeskalację.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |