Savoir vivre 
w biznesie
Cele szkolenia
Celem szkolenia "Savoir vivre w biznesie" jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat właściwych, akceptowalnych i pozytywnie kształtujących wizerunek osobisty zachowań w kontekście sytuacji biznesowych.
Często napotykamy trudności w zrozumieniu zasad etykiety biznesowej, ponieważ w odróżnieniu od norm społecznych czy rodziny, nie istnieje jednoznaczny kodeks. W biznesie, ton nie jest określony sztywnymi regułami, ale raczej wymaga inteligentnego połączenia wskazówek zdrowego rozsądku z troską, szacunkiem i uczciwością w relacjach z partnerami biznesowymi. Pierwsze wrażenie, które wywiera na potencjalnym kliencie lub współpracowniku, może mieć istotny wpływ na dalszy charakter naszej relacji z nimi.
Najbliższe terminy
szkoleń:
13-14.10.2025 - online
24-25.11.2025 - Warszawa
17-18.12.2025 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Profesjonalna etykieta jako klucz do osiągnięcia sukcesu
 
- Komunikacja niewerbalna
 
- Prawidłowe postawy podczas stania, chodzenia, siedzenia, oraz gestykulacji w celu stworzenia idealnego pierwszego wrażenia
 
- Pierwsze spotkanie – zasady witania się, podawania dłoni i przedstawiania
 
- Wytyczne zasady „3 – 1,5” oraz etap uścisku dłoni
 - Gdzie i w jaki sposób jest akceptowalne witać się, a gdzie należy unikać, aby uniknąć potencjalnych nieporozumień?
 - Relacje biznesowe w odniesieniu do aspektów towarzyskich:
- etykieta podczas przedstawiania się
 - zasady witania się, podawania dłoni i tradycji całowania w dłoń
 - powstawanie
 
 - Wizytówki – Ich rozmaite rodzaje, estetyka, przekazywanie oraz istota kart wizytowych
 
- Zasady wyrażania się oraz etykieta językowa w środowisku zawodowym
 
- Tytułowanie – stosowanie tytułów naukowych, służbowych i kurtuazyjnych
 - Właściwe zwroty grzecznościowe – określenie momentu odpowiedniego do użycia formy "Ty"
 - Przebieg konwersacji – umiejętne inicjowanie rozmowy, kultura języka, tematy akceptowalne i nieakceptowalne, aktywne słuchanie, udzielanie pochwał oraz przyjmowanie komplementów
 - Wyrażenia niepożądane – unikanie niedopuszczalnych zwrotów w komunikacji z partnerami biznesowymi
 
- Recedencja w kontekście hierarchii zawodowej
 
- Strategia pierwszeństwa – znaczenie hierarchii zawodowej w kontekście użytkowości
 - Hierarchia – odrębność hierarchii służbowej i społecznej: kto ma pierwszeństwo i z jakiego powodu?
 - Wspólne korzystanie z windy, uprzedzenie w drzwiach
 - Hierarchia miejsc przy stole – układ gości w trakcie sytuacji biznesowych i towarzyskich
 
- Eleganckie spotkania w środowisku biznesowym
 
- Oficjalne przyjęcia – zarówno przyjęcia w formie stojącej, jak i siedzącej, zasady odpowiedniego zachowania
 - Spotkania towarzyskie – wytyczne dotyczące odpowiedniego postępowania
 - Za drzwiami gabinetu – omówienie przyjmowania i składania wizyt służbowych:
- powitanie gości biznesowych
 - poczęstunek w firmie
 - przebieg rozmów
 - pożegnanie
 
 - Upominki w dobrym stylu – zasady wręczania prezentów, kwiatów i inne elementy sztuki obdarowywania.
 
- Profesjonalny wizerunek w środowisku zawodowym
 
- Podstawowe zasady profesjonalnego ubioru
 - Męski wizerunek biznesowy – analiza wyglądu, różnorodność strojów dostosowanych do różnych okazji, kluczowe zasady elegancji dla mężczyzn, unikanie potencjalnych wpadek w doborze garderoby
 - Kobiecy wizerunek biznesowy – uwzględnienie aspektów takich jak fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, różne rodzaje strojów dostosowanych do różnych sytuacji, kluczowe zasady elegancji dla kobiet, świadome unikanie potencjalnych błędów w doborze garderoby.
 
- Efektywna komunikacja w środowisku biznesowym
 
- Korespondencja tradycyjna – zastosowanie języka biznesowej korespondencji, uwzględnienie treści, formy, układu graficznego pism, stosowanie odpowiednich nagłówków i zakończeń
 - Zasady poprawnego zapisywania liczb, kwot oraz dat
 - Umiejętność redagowania pism użytkowych, precyzyjne adresowanie i kopertowanie
 - Tworzenie życzeń firmowych i gratulacji
 - Omówienie różnych sposobów zapraszania, niezbędnych elementów zaproszeń i ich znaczenia
 - Korespondencja elektroniczna – stosowanie zasad eleganckiego pisania wiadomości, prawidłowe rozpoczynanie i kończenie wiadomości
 - Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów, stosowanie odpowiednich zwrotów powitalnych i pożegnalnych
 
- Zasady międzynarodowej etykiety biznesowej – normy postępowania w kontaktach zagranicznych
 
- Wizyta zagraniczna – spotkania biznesowe, protokół powitalny, wymiana wizytówek, stosowanie tytułów, przyjmowanie gości, aspekt wizerunkowy – analiza kulturowych różnic między Ameryką Południową, USA, Europą, Bliskim Wschodem, Azją i Afryką.
 - Komunikacja bez słów – mowa niewerbalna – zrozumienie zróżnicowanego znaczenia gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego i dystansu.
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
