SZKOLENIA OTWARTE
Myślenie kreatywne
i innowacje
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest wzmocnienie potencjału pracowników oraz poprawa wyników organizacji poprzez zastosowanie innowacji i kreatywnego myślenia. Uczestnicy nauczą się praktycznych ram i narzędzi, które pozwolą im tworzyć skuteczne innowacje w różnych obszarach biznesu. Program skoncentruje się również na rozwijaniu technik zarządzania kreatywnymi organizacjami, w tym zarządzaniu oporem i sceptycyzmem interesariuszy oraz kształceniu zespołów w celu zwiększenia ich innowacyjności. Dodatkowo, celem szkolenia jest wzmocnienie rozwoju środowiska sprzyjającego kreatywności i innowacjom w organizacji.
Najbliższe terminy
szkoleń:
25-26.11.2024 - online
18-19.12.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Powitaj siebie w świecie kreatywności i innowacyjności
- Wprowadzenie wizualne z czterema rysunkami
- Gdzie w Twojej organizacji wyraża się kreatywność i innowacyjność? Gdzie radzą sobie dobrze, a gdzie gorzej? Jakiego rodzaju problemy można rozwiązać za pomocą narzędzi kreatywności i innowacji?
- Struktura World Café
- Kreatywność i innowacyjność
- Zdefiniowanie zjawisk - kreatywność i innowacyjność – pojęcia, rodzaje i przykłady
- Składniki kreatywności
- W jaki sposób narzędzia mogą pomóc w kreatywnym myśleniu?
- Brainwriting – narzędzie myślenia
- Rodzaje myślenia innowacyjnego – jak z niego korzystać?
- Człowiek, kreatywność i innowacyjność
- Jak możemy nauczyć się być bardziej kreatywni jako jednostki?
- Testowanie Twojej kreatywności
- Kreatywność i myślenie wizualne
- Praca z grupami i narzędziami
- Mapowanie myśli - od nieustrukturyzowanych pomysłów do jasnej drogi naprzód
- Kreatywność zespołowa
- Twórcza praca w zespołach nad zagadnieniami związanymi z innowacyjnością
- Grupy i procesy twórcze
- Charakterystyka członków zespołu
- Role w zespole i kluczowe czynniki sukcesu w innowacjach zespołowych
- Sześć Myślących Kapeluszy de Bono
- Proces innowacji
- Tworzenie najwyższej wartości poprzez innowacje w procesach wewnętrznych i zewnętrznych.
- Studia przypadków: struktura organizacyjna, proces i innowacja
- Niebieski kontra zielony w organizacji – kontrola kontra delegowanie
- Cykl doświadczeń interesariuszy
- Role w zespole i kluczowe czynniki sukcesu w innowacjach zespołowych
- Innowacje w zakresie produktów i usług
- Innowacja i koncentracja na kliencie
- Proces tworzenia nowych produktów i usług
- Six Paths Framework
- Innowacje w modelu biznesowym – STATUS QUO i Innowacje
- Wpływ na rentowność innowacji w modelu biznesowym
- Integracja Propozycji Wartości z modelem biznesowym
- Ramy generowania modelu biznesowego
- Business Model Canvas
- Tworzenie kultury innowacji
- Jak (NIE) zabijać kreatywność – zarządzanie motywacją wewnętrzną
- Co robić i czego nie robić w procesie zarządzania innowacjami?
- Zarządzanie sceptycyzmem interesariuszy
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online