Wrażliwy Obserwator
i jego rola w budowaniu kultury D&I
Cele szkolenia
Szkolenie "Wrażliwy Obserwator i jego rola w budowaniu kultury D&I" to program, który rozwija świadomość uczestników w zakresie zarządzania różnorodnością i tworzenia włączającej kultury organizacyjnej. Uczestnicy zdobywają umiejętności identyfikacji stereotypów, rozwijania empatii oraz skutecznej komunikacji. Szkolenie pozwala aktywnie przyczyniać się do budowania pozytywnego i inkluzywnego środowiska pracy, gdzie różnorodność jest doceniana i wykorzystywana jako źródło innowacji i sukcesu.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Na co mamy wpływ a na co nie mamy?
- Myśli, zachowania oraz reakcje swoje/innych (koło wpływu i troski).
- Co widzę, czego jestem świadkiem?
- Jak zauważać zjawiska niezgodne z normą społeczną, zasadami, obowiązującymi wartościami w organizacji
- Bądź i zauważaj! Nie pozostawaj obojętna/ny! Trójkąt dramatyczny Karpmana.
- Stereotypy i uprzedzenia.
- Od aspektu poznawczego, przez emocjonalny do zachowania.
- Świadomość stereotypów pozytywnych i negatywnych w życiu.
- Zarządzanie zaufaniem i troska o siebie oraz innych.
- Zauważanie i reagowanie.
- Pomoc partnerska oparta na zaufaniu i szacunku.
- Metoda 3 kroków.
- Swoboda i kontrola (zachowań, efektywności, zadań itp.)
- Kiedy służy, wspiera i przynosi korzyści oraz daje efekty, kiedy ogranicza.
- Odporność psychiczna a stres.
- Co mi ułatwia, co mi utrudnia?
- Upór a opór wobec cudzych postaw
- Wpływ na postawy, oceny i zachowania innych – czy to jest realnie możliwe?
- Dlaczego dobrostan chcemy utrzymać, a złe nastroje/emocje wygaszać?
- Dbanie o to, co najważniejsze. Emocje, reakcje i potrzeby.
- Przestrzeń dla innych i siebie, słuchanie dialogiczne, wchodzenie w „cudze buty” (po-ROZUMIENIE).
- Filary dialogu w relacjach.
- Ocena sytuacji
- Kiedy i dlaczego popełniamy błędy? (poddawanie się albo napór na opór).
- Kiedy wagę sytuacji umniejszamy, a kiedy wyolbrzymiamy – i w jakim celu?
- Zanim skomplikujesz – uprość!
- Wspieranie postaw skoncentrowanych na rozwiązaniu oraz nowych możliwościach.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |