Badanie dostępności cyfrowej stron internetowych
dla początkujących
w podmiocie publicznym
Cele szkolenia
Badanie cyfrowej dostępności dla początkujących, czyli o tym, że każdy może samodzielnie zbadać stronę internetową. Głównym celem szkolenia jest nauczenie uczestników samodzielnego badania cyfrowej dostępności stron internetowych na poziomie wystarczającym, by skontrolować wykonawcę lub ocenić poziom zgodności z WCAG. Szkolenie obejmuje stosowanie metodyki oceny dostępności, używania narzędzi, przygotowywania rekomendacji i wprowadzania poprawek.
Dzięki szkoleniu dowiesz się:
- Czym jest standard WCAG,
- Jak stosować metodykę oceny stron internetowych,
- Jakich narzędzi używać do oceny dostępności,
- Jak przekazywać informacje o odnalezionych błędach i proponowanych poprawkach,
- Jak przygotować deklarację dostępności i raport z oceny.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do dostępności stron internetowych
- Czym jest dostępność i dlaczego jest ważna?
- Jakie są główne grupy użytkowników z ograniczeniami i jakie mają potrzeby?
- Jakie są podstawowe zasady projektowania uniwersalnego i jak je stosować?
- Jakie są najczęstsze błędy i problemy związane z dostępnością stron internetowych?
- Narzędzia i techniki badania dostępności stron internetowych
- Jakie są rodzaje testów dostępności i kiedy je stosować?
- Jak korzystać z narzędzi automatycznych i półautomatycznych do oceny dostępności stron internetowych?
- Jak przeprowadzać testy heurystyczne i eksperckie dostępności stron internetowych?
- Jak przeprowadzać testy z udziałem użytkowników z ograniczeniami?
- Standardy i wytyczne dotyczące dostępności stron internetowych
- Co to są standardy i wytyczne dotyczące dostępności stron internetowych i dlaczego są ważne?
- Jak zapoznać się z treścią i strukturą standardu WCAG 2.1?
- Jak stosować poziomy zgodności A, AA i AAA oraz kryteria sukcesu WCAG 2.1?
- Jak tworzyć deklaracje dostępności i raporty oceny dostępności stron internetowych?
- Poprawa dostępności stron internetowych
- Jak zaplanować i przeprowadzić proces poprawy dostępności strony internetowej?
- Jakie są najlepsze praktyki i wskazówki dotyczące poprawy dostępności strony internetowej w zakresie: treści tekstowych i multimedialnych, nawigacji i struktury informacji, formularzy i interakcji, kolorystyki i kontrastu, kodu HTML i CSS.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |