ReWORK – program aktywizacji zawodowej pozostających bez pracy mieszkańców subregionu tarnowskiego
Tytuł projektu:
ReWORK – program aktywizacji zawodowej pozostających bez pracy mieszkańców subregionu tarnowskiego o numerze: RPMP.08.02.00-12-0016/18 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa: 8. Rynek pracy; Działanie: 8.2 Aktywizacja zawodowa.
Cel:
Podniesienie poziomu aktywności zawodowej. min. 80% spośród 140 (min.91 K) uczestników projektu oraz podjęcie zatrudnienia przez min. 79 spośród nich
Działania w projekcie:
- OKREŚLENIE ŚCIEŻKI WSPARCIA
- POŚREDNICTWO ZAWODOWE
- WSPARCIE MOTYWACYJNO-AKTYWIZUJĄCE: PORADNICTWO
- ZINDYWIDUALIZOWANE WSPARCIE SZKOLENIOWE
- ROZWÓJ DOŚWIADCZENIA ZAW.
Termin realizacji projektu:
od: 2018-06-01 do: 2020-02-28
Wartość projektu:
Wartość projektu: 1 952 230,56 zł
Biuro Projektu:
ul. Mościckiego 35 33,100 Tarnów (wejście od ul. Pułaskiego w podwórko za szlabanem)
Osoba odpowiedzialna za rekrutację jest do Państwa dyspozycji w Biurze Projektu codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00 lub w innych godzinach po wcześniejszy umówieniu telefonicznym.
Osoby z niepełnosprawnością lub mające utrudnione możliwości z dotarciem do biura prosimy o kontakt telefoniczny. Nasi doradcy umówią się z Państwem w dogodnej dla Państwa lokalizacji i czasie na spotkanie osobiste lub na kontakt telefoniczny.
Kontakt:
re-work.tarnow@wp.pl
tel. 604 456 814 - Rekrutacja
tel. 530 566 868 – Kierownik Projektu
Zadania realizowane w ramach projektu:
- Identyfikacja potrzeb uczestników projektu w tym diagnoza sytuacji zawodowej, opracowanie Indywidualnego Planu Działania – indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym/psychologiem - 2 godziny na osobę.
- Pośrednictwo zawodowe – indywidualne 5 godzin na osobę.
- Indywidualne poradnictwo zawodowe 2 godziny na osobę.
- Indywidualne konsultacje z psychologiem 2 godziny na osobę.
- Grupowe poradnictwo zawodowe (12 grup 12 osobowych po 16 godzin).
- Warsztaty poradnictwa dla opiekunów osób zależnych (2 grupy 14 osobowe po 12 godzin).
- Szkolenia zawodowe – dla wszystkich uczestników (80 godzin na osobę).
- Staże zawodowe – dla 130 osób (min. 3-miesięczne, max. 6-miesięczne, średnio 4-miesięczne).
Organizacja proponowanego wsparcia realizowana będzie zgodnie z zasadą równości szans, w tym płci, niedyskryminowanie kandydatów ze względu na płeć, poziom wykształcenia, ograniczenia zdrowotne, miejsce zamieszkania, status itp.).
Grupa docelowa: 140 osób w wieku 30+
- zamieszkujące w rozumieniu K.C. woj. małopolskiego, subregion tarnowski, powiaty: tarnowski, Tarnów, brzeski, dąbrowski
- pozostające bez pracy (w tym osoby bezrobotne i bierne zawodowo),
- znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy tj. długotrwale bezrobotni,
- kobiety (min. 91 K),
- osoby powyżej 50 r.ż.,
- os. o niskich kwalifikacjach,
- os. niepełnosprawne (w tym opiekunowie osób zależnych).
Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans płci i niedyskryminacji (w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami), z zapewnieniem bezstronności i przejrzystości procedur.
Uczestnicy Projektu otrzymają wsparcie dostosowane do ich potrzeb, wynikające z ich doświadczenia, zdolności, przeciwskazań. Każdy Uczestnik otrzyma ofertę wsparcia obejmującą wszelkie formy pomocy, które zostaną u niego zidentyfikowane jako niezbędne w celu poprawy sytuacji na rynku pracy i uzyskania zatrudnienia. Wsparcia zaplanowane w projekcie będą odbywały się w czasie i miejscu dostosowanym do potrzeb i możliwości uczestników. Terminy spotkań zostaną ustalone elastycznie z uwzględnieniem możliwości wszystkich uczestników projektu. Uczestnicy będą mogli się starać o zwrot kosztów opieki nad osobą zależną w czasie, gdy oni sami będą brali udział w projekcie, a także o zwrot kosztów dojazdu na/i z miejsc gdzie odbywają się formy wsparcia. Możliwa jest konsultacja ze specjalistami za pośrednictwem telefonu i/lub online. Nasi pracownicy pomogą uczestnikom wypełnić dokumenty.