Zarządzanie
stresem
Cele szkolenia
- Zrozumienie mechanizmów stresu oraz jego wpływu na organizm i psychikę
 - Nabycie umiejętności proaktywnego radzenia sobie ze stresem
 - Redukcja skłonności do narzekania, dramatyzowania oraz uzależniania się od nierealnych oczekiwań
 - Opracowanie indywidualnych strategii redukcji stresu i planu działań prewencyjnych
 - Nauka zarządzania presją czasu, relacji i własnych oczekiwań
 - Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu poprzez odpowiednie techniki zarządzania stresem
 
Najbliższe terminy
szkoleń online:
02-03.10.2025 - Warszawa
01-02.12.2025 - Warszawa
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Mechanizmy presji i stresu
 
- Test na poziom stresu: Ocena indywidualnego poziomu stresu
 - Źródła stresu w pracy: Analiza stresorów oraz tworzenie listy bez emocjonalnych zniekształceń
 - Analiza reakcji na stres: Szanse i zagrożenia wynikające z dotychczasowego podejścia
 - Zadaniowe podejście do stresu: Ćwiczenia nad opracowaniem banku racjonalnych rozwiązań
 - Spontaniczne reakcje na stres: Model "Bodziec – Reakcja" oraz analiza skutków takich reakcji na przykładach
 
- Proaktywne zarządzanie stresem
 
- Model B-W-R (Bodziec – Wybór – Reakcja): Praktyczne zastosowanie modelu w indywidualnych przypadkach
 - Minimalizowanie napięcia: Analiza autodestrukcyjnego myślenia oraz ograniczenie narzekania
 - Presja własnych oczekiwań: Praca nad ograniczeniem toksycznych zachowań, takich jak dramatyzowanie i nierealne oczekiwania
 - Stres pod lupą: Etapy reakcji stresowej, zasoby organizmu, stres jako wróg i przyjaciel
 - Objawy stresu: Szybka reakcja na typowe symptomy oraz analiza długofalowych skutków nieradzenia sobie ze stresem na poziomach: psychicznym, społecznym i zdrowotnym
 
- Asertywność i automotywacja
 
- Koło życia: Ocena wpływu na różne aspekty życia
 - Samoocena a stres: Jak trudne sytuacje wpływają na naszą samoocenę oraz jak ją wzmacniać
 - Komunikacja antystresowa z samym sobą: Techniki podnoszenia pewności siebie i lubienia siebie
 - Automotywacja: Rola w osiąganiu sukcesów i radzeniu sobie ze stresem
 - Samoocena i odpowiedzialność: Zrozumienie roli własnego nastawienia i dbania o samoocenę
 
- Asertywność w relacjach
 
- Postawa asertywna: Analiza skutków pasywności, agresji i asertywności
 - Komunikaty werbalne i niewerbalne: Rozpoznawanie i praktyka asertywnych zachowań
 - Asertywna odmowa: Techniki wspierające asertywność w pracy i w relacjach
 - Stawianie granic: Trening technik obrony granic i wprowadzenia konsekwencji
 
- Zarządzanie presją czasu i zmianami
 
- Typologia ludzi: Rozpoznawanie typów osobowości oraz techniki komunikacji z trudnymi osobami
 - Metody radzenia sobie z trudnymi ludźmi: Tworzenie skutecznych strategii na bazie typologii osobowości
 
- Wypalenie zawodowe
 
- Zarządzanie priorytetami: Techniki ABC i TMI, oraz praktyka ich zastosowania
 - Budowanie celów: Techniki formułowania celów (WARTO) jako narzędzie do eliminacji stresu
 - Presja zmian i decyzji: Radzenie sobie z emocjami i presją wynikającą z konieczności podejmowania decyzji
 
- Profilaktyka wypalenia zawodowego
 
- Etapy i fazy wypalenia zawodowego: Sygnały ostrzegawcze oraz czynniki determinujące wypalenie
 - Zarządzanie wypaleniem: Twórcze podejście do poszczególnych faz wypalenia, rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych
 - Konsekwencje wypalenia: Skutki dla jednostki, organizacji i społeczeństwa
 
- Sztuka odpoczynku i kontrola stresu
 
- Diagnoza przyczyn wypalenia: Wpływ monologu wewnętrznego na samoocenę i motywację
 - Zmiana nawyków: Przygotowanie indywidualnego planu działań prewencyjnych
 - Środki zaradcze: Praca nad własnymi zasobami i potencjałem, radzenie sobie z zagrożeniami wypalenia zawodowego
 - Indywidualny plan działania: Opracowanie efektywnych nawyków przeciwdziałających wypaleniu
 
- Procedury antystresowe: Techniki relaksacyjne, pozytywne myślenie, autoafirmacja
 - Dbaj o siebie: Tworzenie karty wsparcia oraz planowanie działań w zakresie dbania o ciało, psychikę, intelekt, duchowość i relacje ze światem
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
