Planowanie, delegowanie i organizacja pracy
Cele szkolenia
Główny cel szkolenia otwartego „Planowanie, delegowanie i organizacja pracy” to podwyższenie kompetencji w organizacji czasu pracy własnej i podległych pracowników oraz delegowaniu zadań. Uczestnicy nauczą się analizować własne kompetencje, które dotyczą reguł planowania i ustalania priorytetów zadań. Poznają praktyczne narzędzia optymalizujące planowanie i organizację pracy własnej oraz zespołu. W programie szkolenia uwzględniamy wykorzystanie narzędzi IT do skutecznego zarządzania czasem oraz metody delegowania zadań i uprawnień.
Najbliższe terminy
szkoleń:
02-03.10.2025 - Warszawa
17-18.11.2025 - online
17-18.12.2025 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Jak unikać gaszenia pożarów? – definiowanie celów i ustalanie priorytetów
 
- Techniki związane z definiowaniem celów – bolączki kadry zarządzającej
 - Projektowanie modelu osiągania celów: wizja, test, elastyczność - jak wyznaczać swoje ograniczenia i możliwości?
 - Reguły przywództwa sytuacyjnego Blancharda - wykorzystanie własnego potencjału wynikającego z wiedzy i umiejętności
 - Klucz do określania priorytetów – horyzonty planowania
 - Oszczędność czasu dzięki eliminowaniu negatywnych nawyków
 
- Osiąganie lepszych rezultatów przy optymalnym wykorzystaniu własnych zasobów – efektywność w zarządzaniu czasem
 
- 4 generacje zarządzania czasem - co miał na myśli Eisenhauer?
 - Platynowa zasada Pareto - koncentracja na fundamentach, moc kasowania i potęga upraszczania skomplikowanej rzeczywistości
 - 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji – co zrobić, by chciało nam się bardziej
 - Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem
 - Prawo Hofstadtera – miej się na baczności, bo będziesz wykonywał zadania dłużej, niż myślisz
 - Różnice między wydajnością a produktywnością (pozory bycia zajętym)
 
- Efektywne planowanie działań a zarządzanie czasem
 
- Technika ALPEN – o krok bliżej do biznesowej doskonałości
 - GTD - pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami
 - Jak dobrze organizować dzień?
 - Jak zarządzać wielozadaniowością i zmianą zasad? – metody radzenia sobie ze zmianą priorytetów
 - Dobre praktyki w planowaniu zadań
 - Asertywność w zarządzaniu czasem – dlaczego tak trudno powiedzieć nie?
 
- Jak podejmować trafne decyzje?
 
- Systematyczność w ustalaniu priorytetów
 - Efektywne delegowanie zadań
 - Zasada ABC – warunki brzegowe, które powinniśmy spełnić
 - Jak wdrażać dyscyplinę w życiu prywatnym i zawodowym?
 
- Trenowanie umiejętności zarządzania czasem
 
- Jak być dla siebie coachem i mentorem w zarządzaniu czasem?
 - Mierzalne efekty – jak ocenić rzeczywiste wyniki?
 - Tworzenie perspektyw i poczucia dystansu – strategie wielowymiarowego spojrzenia na zadania
 - Różne modele rozwoju kompetencji coachingowych w zarządzaniu czasem
 
- Zestaw praktycznych wskazówek w walce z pożeraczami czasu
 
- Definiowanie własnych pożeraczy czasu
 - Najbardziej istotne dylematy w zarządzaniu czasem: prokrastynacja, przeciążenie informacjami, perfekcjonizm, zwlekanie etc.
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
