Mobbing
Cele szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą zapoznać się z metodami przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu regulacji prawnych i badań psychologicznych. Szkolenie opieramy na autorskich programach i interdyscyplinarnym doświadczeniu wykwalifikowanych Trenerów. Oferujemy również specjalnie przygotowane materiały, do których Uczestnicy będą mogli sięgnąć również po szkoleniu, by rozpoznawać zachowania kwalifikujące się jako mobbing.
Aktualnie nie prowadzimy zapisów na szkolenia otwarte, ale chętnie przygotujemy dla Ciebie spersonalizowane szkolenie zamknięte - dopasowane do potrzeb Twojego zespołu.
Wypełnij krótki formularz, a odezwiemy się z propozycją terminu i programu.
Program szkolenia
- Mobbing i inne niepożądane zjawiska
- Czym jest mobbing? – definicje
- Niepożądane zjawiska w organizacji: dyskryminacja, molestowanie seksualne etc.
- Powstawanie mobbingu – przyczyny i uwarunkowania
- Skąd bierze się mobbing i inne niepożądane zachowania?
- Działanie triady stereotypy-uprzedzenia-dyskryminacja
- Konfliktu i stres w zarządzaniu – jak wpływają na powstawanie mobbingu?
- Metody zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi – efektywne rozwiązywanie konfliktów
- Sposoby identyfikowania dyskryminacji i mobbingu
- Formy dyskryminacji: bezpośrednia, pośrednia, molestowanie, zachęcanie do dyskryminacji
- Pięć rodzajów dyskryminacji: płacowa, przez asocjację, przez asumpcję, działania odwetowe i wielokrotna
- Pięć składowych elementów mobbingu: działania/zachowania, stosunek zachowań/działań do pracownika, uporczywość i długotrwałość, nękanie lub zastraszanie, wywoływanie skutków lub dążenie do ich wywołania
- Jakie są obowiązki pracodawcy, przełożonych, działów personalnych i pracowników?
- Jak uniknać dyskryminacji i mobbingu podczas planowanie pracy zespołów?
- Jakich zachowań należy unikać? – perspektywa pracownika i przełożonego
- Metody sprzeciwu wobec nieakceptowanych zachowań
- Zachowania asertywne
- Analizowanie wymagających sytuacji w kontakcie z pracownikiem
- Wyznaczanie i rozliczanie zadań
- Dyscyplinowanie – jak uniknąć nieświadomych zachowań mobbingowych?
- Na jakie sygnały zawsze trzeba reagować w kontakcie przełożony–pracownik i pracownik–pracownik
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
Metody szkoleniowe
Skontaktuj się z nami

