Mentoring w praktyce 
– klucz do rozwoju osobistego i zawodowego
Cele szkolenia
Szkolenie z mentoringu ma na celu rozwinięcie kluczowych umiejętności, które umożliwią uczestnikom efektywne wspieranie i rozwój innych osób. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat roli mentora, technik aktywnego słuchania oraz konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej, co pozwoli na budowanie wartościowych relacji opartych na zaufaniu i szacunku. Szkolenie nauczy, jak ustalać realistyczne i mierzalne cele oraz tworzyć plany działania, które pomogą mentee osiągać zamierzone rezultaty. Praktyczne ćwiczenia i analiza studiów przypadków pozwolą uczestnikom na zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych sytuacjach. Dzięki temu szkoleniu, uczestnicy zwiększą swoją satysfakcję zawodową i osobistą, odkrywając radość z dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz rozwijania innych.
Najbliższe terminy
szkoleń online:
30.09-01.10.2025 - online
21-22.10.2025 - Warszawa
17-18.11.2025 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do mentoringu
 
- Czym jest mentoring?
 - Różnice pomiędzy mentoringiem a coachingiem i szkoleniem
 - Znaczenie mentoringu w rozwoju zawodowym i osobistym
 - Korzyści z mentoringu dla mentorów, mentees i organizacji
 - Kluczowe role mentora i mentee
 - Oczekiwania i odpowiedzialności obu stron
 - Rodzaje mentoringu (formalny i nieformalny, 1 na 1 vs. grupowy)
 - Dzielenia się wiedzą z mentee i sposoby wpływu na zmianę postaw
 - Bezpieczeństwo i wyzwania w mentoringu
 
- Kompetencje mentorskie
 
- Kompetencje mentora: pytam, słucham, widzę i odpowiadam
 - Komunikacja w mentoringu - techniki aktywnego słuchania, zadawanie pytań, gry psychologiczne
 - Jasne i konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnej
 - Empatia, rozumienie i zaufanie w budowaniu oraz utrzymaniu relacji mentorskiej
 - Ustalanie realistycznych i mierzalnych celów mentoringowych
 - Tworzenie planu działania i śledzenie postępów
 - Adaptacja i modyfikacja celów w trakcie procesu mentoringu
 
- Narzędzia i techniki mentoringu
 
- Narzędzia odkrywania i rozwijania talentów oraz mocnych stron mentee
 - Korzystanie z narzędzi i zasobów wspierających rozwój
 - Zasady udzielania feedbacku pozytywnego i negatywnego w sposób rozwojowy
 - Techniki rozwiązywania konfliktów i problemów w relacji mentorskiej
 - Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
 - Metody oceny efektywności procesu mentoringu
 - Kontynuacja i zakończenie relacji mentorskiej
 
- Przygotowanie mentora do pracy z mentee, czyli proces mentorski – krok po kroku
 
a) Pierwsze spotkanie: kontrakt w mentoringu
- Diagnoza wstępna w oparciu o stawiane przez mentoringiem cele i prowadzenie spotkań trójstronnych
 - Ustalenie kontraktu „Mentorskiego”
 - Wzajemne poznawanie się i ustalenia zasad i odpowiedzialności partnerstwa
 - Stawianie celów mentoringu i planowanie działań rozwojowych
 - Harmonogram i raportowanie w mentoringu
 - Przedstawienie korzyści, arkusza mentoringu i kart pracy
 
b) Rozwinięcie relacji
- Koncentracja na celach i posuwanie się naprzód, ustalenie tzw. checkpointów do oceny i realizacji celów
 - Główne techniki: pytania naprowadzające, feedback
 - Śledzenie postępów – okresowe diagnozowanie i ewaluacja
 
c) Faza niezależności i zakończenia relacji
- Spotkanie zamykające proces
 - Określenie rozwoju kompetencji
 - Zakończenie formalnej relacji i przejście do relacji mniej formalnych
 
- Praktyka mentoringowa
 
- Ćwiczenia praktyczne w roli mentora i mentee
 - Analiza rzeczywistych przykładów mentoringu
 - Jak wdrożyć program mentoringowy w organizacji?
 - Kluczowe elementy skutecznego programu mentoringowego
 - Monitorowanie i ewaluacja programu mentoringowego
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
