Komunikacja
menedżerska
Cele szkolenia
Poznanie „kluczy komunikacyjnych” we wszystkich funkcjach menedżerskich pozwala znacznie usprawnić kompetencje osób zarządzających zespołami/projektami. Jak zrozumieć mechanizmy ludzkich zachowań? W jaki sposób można osiągnąć prawdziwe porozumienie? Odpowiedzenie sobie na te pytania wymaga poszerzenia świadomości.
Podczas szkolenia omawiane są również mechanizmy obronne w konfliktowych sytuacjach. Uczestnicy dowiedzą się jak poprawić dostęp do własnych wzorców zachowań, które warunkuje ich temperamentem. Istotnymi obszarami dla menedżerskiej komunikacji są również: rozumienie różnic indywidualnych w zakresie współpracy w zespołach, zbudowanie świadomości własnego wpływu na budowanie relacji oraz umiejętne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej – opartej o dialog, a nie monolog.
Najbliższe terminy
szkoleń:
29-30.10.2025 - online
12-13.11.2025 - Warszawa
04-05.12.2025 - Warszawa
08-09.12.2025 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Rola komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu
 
- Proces komunikacji: kanał, kodowanie, dekodowanie informacji oraz błędy po stronie nadawcy i odbiorcy
 - Funkcje komunikacji w organizacji i jej wpływ na bezpieczeństwo i higienę pracy
 - Najważniejsze elementy skutecznej komunikacji: kto? co? do kogo? po co?
 - Przekazywanie informacji – jasność przekazu, konstruowanie wypowiedzi, zgodność komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rola intencji
 - Kluczowa rola pytań – rodzaje pytań, zastosowanie, stosowanie w sytuacji przekazywania zasad i obowiązków
 - Monitorowanie odbioru informacji: parafraza i klaryfikacja
 
- Umiejętność komunikowania celów i delegowania zadań
 
- Motywacyjny aspekt wyznaczania celów, wspólne uzgadnianie, metoda SMART
 - Najważniejsze elementy skutecznego delegowania zadań: kto? co? do kogo? po co? na kiedy?
 - Egzekwowanie wyników pracy tak, aby pracownik czuł się ważny/uznany/doceniony, że jest partnerem w realizacji projektu, zadania
 - Konstruktywna komunikacja uwzględniająca potrzeby rozmówcy
 
- Udzielanie informacji zwrotnych
 
- Czego dotyczy informacja zwrotna, kiedy jej doświadczamy i jak odbieramy – badanie ogólnej postawy do udzielania feedbacku
 - Budowa konstruktywnej informacji zwrotnej zaufania – czy istnieje negatywny i pozytywny feedback
 - Model pełnej ekspresji – cztery poziomy udzielania informacji zwrotnej: fakty, myśli, uczucia, potrzeby
 - Korzyści udzielania bieżącej informacji zwrotnej dla pracowników, menadżerów, organizacji - praca warsztatowa w małych grupach
 - Zasady i dobre praktyki udzielania informacji zwrotnych
 
- Różnice – style komunikacji interpersonalnej i konflikt
 
- Kiedy komunikacja nie działa – przykłady z życia wzięte
 - Błędy atrybucji (oceny) i spostrzegania (osób, zdarzeń) wpływające na porozumienie
 - Style komunikacji w sytuacjach społecznych, z czego wynikają nieporozumienia i niechęć
 - Styl skupiony na zadaniach a styl skupiony na relacjach – wady i zalety
 - Kwestionariusz rozpoznania własnego stylu komunikacji
 - Poznanie silnych stron i ograniczeń wynikających z różnych stylów komunikowania się
 - Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy, jak do nich dotrzeć pomimo
 - „Spirala konfliktu” – model mechanizmów uruchamiających konflikty interpersonalne
 - Silne emocje a sztuka porozumienia – komunikacja w konflikcie
 
- Efektywne prowadzenie spotkań i dyskusji grupowych
 
- Organizowanie efektywnych i motywujących spotkań zespołu
 - Zasady prowadzenia spotkań zdalnych (video, telefon)
 - Narzędzia IT do prowadzenia spotkań i dyskusji
 - Zarządzanie procesem komunikacji w trakcie spotkań
 - Reguły komunikacji interpersonalnej, które dbają o dobrostan pracownika, minimalizują poziom stresu i wpływają na zadowolenie z pracy
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
