Efektywna komunikacja międzykulturowa
w biznesie
Cele szkolenia
Szkolenie "Efektywna komunikacja międzykulturowa w biznesie" skierowane jest na uświadomienie uczestnikom istoty ich własnej kultury, zwracając uwagę na jej atuty i potencjalne słabości, widziane w kontekście dynamicznego środowiska biznesowego. Program szkoleniowy wyposaża uczestników w umiejętności analizy i przeciwdziałania różnicom międzykulturowym. Tematyka obejmuje wpływ kultury na kluczowe obszary biznesu, takie jak strategia, motywacja, struktura organizacyjna, styl zarządzania, kontrola, komunikacja oraz relacje z klientami. Adresowane jest do pracowników regularnie kontaktujących się z przedstawicielami innych kultur w codziennej korespondencji, rozmowach biznesowych, negocjacjach, a także dla tych, którzy współpracują z przedstawicielami różnych kultur w ramach globalnej firmy.
Najbliższe terminy
szkoleń:
03-04.11.2025 - Warszawa
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Czym jest kultura?
 
- Definicje kulturowe
 - Pojęcie kultury w socjologii – odróżnienie od potocznego rozumienia
 - Fundamentalne dylematy kulturowe: stosunek do czasu, względem otoczenia, w relacji do innych ludzi, różnorodne rozwiązania jako źródło różnic międzykulturowych
 - W różnorodności tkwi siła – poszukiwanie korzyści z różnorodności kulturowej.
 
- Elementy, poziomy i warstwy kultury
 
- Stawianie czoła trudnym sytuacjom: Czy jesteśmy gotowi rozmawiać o wyzwaniach?
 - Składniki materialne i duchowe kultury: wiedza, zwyczaje, tradycje, sztuka, wierzenia, religie, prawo, normy, wzorce zachowań, wartości, język
 - Poziomy kultury: naród, regiony i grupy społeczne, płeć, zawód, organizacja
 - Warstwy kultury: widoczne elementy (symbole, mity, bohaterowie i rytuały), ukryte aspekty – (wartości i normy)
 
- Zrozumienie podstawowych wymiarów kulturowych
 
- Indywidualizm – kolektywizm
 - Hierarchia – egalitaryzm
 - Unikanie – tolerancja niepewności
 - Uniwersalizm – partykularyzm
 - Maskulinizm – feminizm
 
- Podejmowanie czasu
 
- Kultury sekwencyjne i synchroniczne
 - Kultury krótko i długoterminowe
 
- Jaka jest nasza kultura? – charakterystyka
 
- Kultury propartnerskie i protransakcyjne
 - Kultury ceremonialne i nieceremonialne
 - Kultury ekspresyjne i powściągliwe
 - Kultury wysoko i niskokontekstowe
 
- Bariery i przezwyciężanie różnic kulturowych
 
- Język
 - Mowa ciała
 - Stereotypy
 - Tendencja do interpretacji i oceniania
 - Lojalność wobec własnych wartości
 - Umiejętności obserwacyjne
 
- Elementy etykiety biznesowej w wybranych kulturach
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
