Efektywna komunikacja międzykulturowa
w biznesie
Cele szkolenia
Szkolenie "Efektywna komunikacja międzykulturowa w biznesie" skierowane jest na uświadomienie uczestnikom istoty ich własnej kultury, zwracając uwagę na jej atuty i potencjalne słabości, widziane w kontekście dynamicznego środowiska biznesowego. Program szkoleniowy wyposaża uczestników w umiejętności analizy i przeciwdziałania różnicom międzykulturowym. Tematyka obejmuje wpływ kultury na kluczowe obszary biznesu, takie jak strategia, motywacja, struktura organizacyjna, styl zarządzania, kontrola, komunikacja oraz relacje z klientami. Adresowane jest do pracowników regularnie kontaktujących się z przedstawicielami innych kultur w codziennej korespondencji, rozmowach biznesowych, negocjacjach, a także dla tych, którzy współpracują z przedstawicielami różnych kultur w ramach globalnej firmy.
Najbliższe terminy
szkoleń:
Wkrótce nowy termin!
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Czym jest kultura?
- Definicje kulturowe
- Pojęcie kultury w socjologii – odróżnienie od potocznego rozumienia
- Fundamentalne dylematy kulturowe: stosunek do czasu, względem otoczenia, w relacji do innych ludzi, różnorodne rozwiązania jako źródło różnic międzykulturowych
- W różnorodności tkwi siła – poszukiwanie korzyści z różnorodności kulturowej.
- Elementy, poziomy i warstwy kultury
- Stawianie czoła trudnym sytuacjom: Czy jesteśmy gotowi rozmawiać o wyzwaniach?
- Składniki materialne i duchowe kultury: wiedza, zwyczaje, tradycje, sztuka, wierzenia, religie, prawo, normy, wzorce zachowań, wartości, język
- Poziomy kultury: naród, regiony i grupy społeczne, płeć, zawód, organizacja
- Warstwy kultury: widoczne elementy (symbole, mity, bohaterowie i rytuały), ukryte aspekty – (wartości i normy)
- Zrozumienie podstawowych wymiarów kulturowych
- Indywidualizm – kolektywizm
- Hierarchia – egalitaryzm
- Unikanie – tolerancja niepewności
- Uniwersalizm – partykularyzm
- Maskulinizm – feminizm
- Podejmowanie czasu
- Kultury sekwencyjne i synchroniczne
- Kultury krótko i długoterminowe
- Jaka jest nasza kultura? – charakterystyka
- Kultury propartnerskie i protransakcyjne
- Kultury ceremonialne i nieceremonialne
- Kultury ekspresyjne i powściągliwe
- Kultury wysoko i niskokontekstowe
- Bariery i przezwyciężanie różnic kulturowych
- Język
- Mowa ciała
- Stereotypy
- Tendencja do interpretacji i oceniania
- Lojalność wobec własnych wartości
- Umiejętności obserwacyjne
- Elementy etykiety biznesowej w wybranych kulturach
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online