Dlaczego dostępność
się opłaca?
Cele szkolenia
W Polsce od 2019 roku obowiązuje ustawa wprowadzająca reguły zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Osoby ze szczególnymi potrzebami to takie, które ze względu na swoje cechy albo okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania w celu przezwyciężenia barier uniemożliwiających lub utrudniających im udział w różnych sferach życia na równi z innymi osobami. Są to więc nie tylko osoby niepełnosprawne, ale też, inne osoby niesamodzielne, osoby starsze czy rodzice z dziećmi w wózkach dziecięcych.
Zakres szkolenia dotyczy:
- Funkcjonowania w wewnętrznym środowisku pracy- w zespole z uwzględnieniem kwestii związanych z naborem pracowników ze szczególnymi potrzebami, organizacji stanowiska pracy, współpracy i sposobów wykonywania zadań oraz infrastruktury potrzebnej do ich realizacji.
- Nawiązywania i prowadzenia współpracy z klientem, partnerem biznesowym czy adresatami naszych działań, których obejmuje ustawa
- Korzyści dla firmy i pracowników w zakresie stosowania reguł dostępnościowych.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Obszary różnorodności
- Rodzaje różnorodności; wiek, płeć, rasa, wykształcenie, język, pochodzenie, (nie) pełnosprawność etc.
- Wartości, talenty vs stereotypy i uprzedzenia
- Różnorodność – dobre praktyki rynkowe, przykłady
- Zarządzanie różnorodnością w organizacji
- Wymiary różnorodności indywidualnej i organizacyjnej
- Korzyści i wyzwania związane z zarządzaniem różnorodnością w organizacji
- Rola managerów/ HR w kształtowaniu różnorodności i kultury włączającej
- Różnorodność i inkluzywność w praktyce
- Czym jest różnorodność, równość, sprawiedliwość i włączenie w organizacji?
- Znaczenie wymiarów różnorodności dla budowania relacji inkluzyjnych w organizacji
- Budowanie inkluzyjnej organizacji i kształtowanie postaw otwartości
- Które kompetencje w zakresie różnorodności i kultury włączającej należy rozwijać?
- Przywództwo włączające – jak budować inkluzywność w moim zespole?
- 5 zasad włączającej komunikacji, czyli wstęp do języka inkluzywnego
- Inkluzywność w naszej organizacji
- Jak rozmawiać o inkluzywności w naszej organizacji?
- 5 dobrych praktyk pozwalających na stworzenie inkluzywnego zespołu
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |