Dostępna rekrutacja
Cele szkolenia
Inkluzywność to przede wszystkim otwartość na różne potrzeby. Poznamy je, o ile rozpoczniemy dialog
z kandydatem w procesie rekrutacji najwcześniej, jak to możliwe. Inkluzywny proces rekrutacji to przede wszystkim otwartość na feedback, zwłaszcza od kandydatów, którzy odbiegają od standardowego profilu zatrudnienia. To również zachęcenie ich aplikowania do Waszej organizacji.
Budując inkluzywny proces rekrutacyjny, musimy też mieć świadomość potencjalnych uprzedzeń ze strony osób przeprowadzających rekrutację i menedżerów oraz menedżerek zatrudniających. Zwłaszcza,
że kryteriów dyskryminacji może być dużo. Inkluzywność rekrutacji oznacza również lub może przede wszystkim – pracę nad postawami osób wewnątrz organizacji. Szkolenie skierowane jest do pracowników działów HR, działów Kadr, specjalistów Zarządzania Zasobami Ludzkimi, pośredników pracy, przedsiębiorców, dla których inkluzywność i różnorodność traktują jako element rozwijający organizację.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Rozmowa rekrutacyjna. Inkuzywna czy ekskluzywna - rola komunikacji.
- Dyskryminacja płciowa w procesie rekrutacji.
- Czy najbardziej doświadczeni są najstarsi pracownicy? Wiek i jego znaczenie w procesie rekrutacji.
- Zasady opracowywania inkluzywnego ogłoszenia o pracę:
- Czy język w ogłoszeniu jest inkluzywny, włączający, odpowiednio powiązany z kulturą firmy i komunikacją marki pracodawcy?
- Czy treść ogłoszenia można wyświetlić w widoku dla osób słabowidzących, przekopiować w celu przetłumaczenia? Czy tekst jest widoczny?
- Inkluzywny system rekrutacji. Czym jest?
- Formularz rekrutacyjny - rodzaje pytań i ich uzasadnienie.
- Ankieta rekrutacyjna - elastyczne rozwiązania w przypadku metryk demograficznych, które mogą być niestandardowe np. spektrum płciowości (uwzględnienie osób niebinarnych), wykształcenie i uczelnia (uwzględnienie szkół spoza Polski).
- Dodatkowe informacje np. podanie kandydatom informacji na temat potrzeb technicznych w procesie rekrutacji np. dla osób z niepełnosprawnością (osoby niedosłyszące mogą potrzebować rozwiązań wzmacniających odbiór zdalnej rozmowy rekrutacyjnej (np. rozmowa video zamiast telefonicznej).
- Savoir-vivre podczas procesu rekrutacyjnego.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |