Mobbing
 
Cele szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą zapoznać się z metodami przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu regulacji prawnych i badań psychologicznych. Szkolenie opieramy na autorskich programach i interdyscyplinarnym doświadczeniu wykwalifikowanych Trenerów. Oferujemy również specjalnie przygotowane materiały, do których Uczestnicy będą mogli sięgnąć również po szkoleniu, by rozpoznawać zachowania kwalifikujące się jako mobbing.
Najbliższe terminy
szkoleń:
30-31.10.2025 - Warszawa
20-21.11.2025 - online
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Mobbing i inne niepożądane zjawiska
 
- Czym jest mobbing? – definicje
 - Niepożądane zjawiska w organizacji: dyskryminacja, molestowanie seksualne etc.
 - Powstawanie mobbingu – przyczyny i uwarunkowania
 
- Skąd bierze się mobbing i inne niepożądane zachowania?
 
- Działanie triady stereotypy-uprzedzenia-dyskryminacja
 - Konfliktu i stres w zarządzaniu – jak wpływają na powstawanie mobbingu?
 - Metody zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi – efektywne rozwiązywanie konfliktów
 
- Sposoby identyfikowania dyskryminacji i mobbingu
 
- Formy dyskryminacji: bezpośrednia, pośrednia, molestowanie, zachęcanie do dyskryminacji
 - Pięć rodzajów dyskryminacji: płacowa, przez asocjację, przez asumpcję, działania odwetowe i wielokrotna
 - Pięć składowych elementów mobbingu: działania/zachowania, stosunek zachowań/działań do pracownika, uporczywość i długotrwałość, nękanie lub zastraszanie, wywoływanie skutków lub dążenie do ich wywołania
 
- Jakie są obowiązki pracodawcy, przełożonych, działów personalnych i pracowników?
 
- Jak uniknać dyskryminacji i mobbingu podczas planowanie pracy zespołów?
 - Jakich zachowań należy unikać? – perspektywa pracownika i przełożonego
 - Metody sprzeciwu wobec nieakceptowanych zachowań
 - Zachowania asertywne
 
- Analizowanie wymagających sytuacji w kontakcie z pracownikiem
 
- Wyznaczanie i rozliczanie zadań
 - Dyscyplinowanie – jak uniknąć nieświadomych zachowań mobbingowych?
 - Na jakie sygnały zawsze trzeba reagować w kontakcie przełożony–pracownik i pracownik–pracownik
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
