Trener | Konsultant

Karol Helowicz

Szkolił, doradzał m.in. dla:

Whirpool, Saint Gobain, Emperia Holding, Univeg, Gean Polska, Emperia Holding, Stokrotka i innych.

Wiedza i kompetencje

  • Absolwent Politechniki Gdańskiej - Wydział Zarządzania i Ekonomii
  • Certyfikat train the trainer

Specjalizacja

  • Merchandising
  • Trade marketing
  • Programy lojalnościowe
  • Profesjonalna obsługa klienta
  • Strategiczne zarządzanie relacjami z klientami
  • Sprzedaż i obsługa klienta
  • Zarządzanie operacyjne
  • Zarządzanie zakupami
  • Zarządzanie strategiczne

Doświadczenie i osiągnięcia

  • Praktyk, Trener, Konsultant biznesowy, Ekspert od sieci handlowych; w Certes od 2012
  • Emperia Holding / PSD 2008 - 2012: integracja struktur Społem w grupę zakupową Emperia Holding - pozyskiwanie partnerów do współpracy, negocjacje handlowe, rozwój współpracy; projektowanie i wdrażanie procesów biznesowych; współtworzenie polityki asortymentowej i promocyjnej; projektowanie powierzchni handlowej; koordynacja i realizacja programu szkoleń: profesjonalnej obsługi, zarządzania asortymentem, zarządzanie personelem
  • Emperia Holding / Stokrotka 2006-2008: zarządzanie operacyjne podległym terenem Polski północnej; wprowadzenie sieci sklepów na rynek północny - wyszukiwanie potencjalnych lokalizacji, koordynacja procesu inwestycyjnego, projektowanie powierzchni handlowej, ustalanie polityki asortymentowej i promocyjnej, negocjacje handlowe, rekrutacja personelu; tworzenie i wdrażanie procedur
  • Geant Polska 1998-2006: zarządzanie operacyjne 4000m2, kierowanie 100 osobowym zespołem pracowników; ustalanie polityki asortymentowej i promocyjnej, negocjacje handlowe; tworzenie i realizacja budżetów, wielopoziomowe analizy handlowej; projektowanie powierzchni handlowej - układ asortymentowy, udziały kategorii produktów, szczegółowe planogramy; otwarcia hipermarketów w Gdańsku, Toruniu, Bydgoszczy, Gdyni; projektowanie i wykonanie remodelingu hipermarketów w Łodzi, Krakowie; koordynacja i realizacja programu szkoleń: profesjonalnej obsługi, zarządzania asortymentem, skutecznych negocjacji