Ewa Mentel

Trenerka
Konsultantka 
Psycholog
 

Wiedza i kompetencje


Psycholog absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Trener Coach, Praktyk. Ekspert ds. szkoleń i projektów doradczych z zakresu przywództwa, zarządzania, sprzedaży, Negocjacji zawansowanych, Train The Trainer i umiejętności osobistych oraz interpersonalnych.

Asesor, specjalista d/s rekrutacji i selekcji, sesji AC/DC, sesji feedbackowych, outplacementów.

Publikacje, wystąpienia:

  • Ewa Mentel: Cierpienie a rozwój osobowy w koncepcji V. Franka i K. Dąbrowskiego. W: Zdrowie Psychiczne 1991, Nr 1-4, s. 106-110
  • Ewa Mentel: Wykorzystanie doświadczenia cierpienia w rozwoju osobowym w koncepcji V. Franka i K. Dąbrowskiego. W: Chowanna, Katowice 1994, t 2, s. 67-74
  • MENTEL Ewa: Sensotwórcza rola cierpienia w rozwoju jednostki - w koncepcji V. E. Frankla i K. Dąbrowskiego s. 433-440; w: Człowiek - wartości - sens. Studia z psychologii egzystencji. Logoteoria i nooteoria, logoterapia i nooterapia. Red. Kazimierz Popielski. Lublin: Red. Wydaw. KUL 1996

Specjalizacja


  • Od 20 lat związana silnie z rynkiem szkoleniowym i HR-owym jako trener, coach, konsultant, asesor, specjalista od AC/ DC, programów outplacementowych.
  • Od 1997 roku skoncentrowana na zastosowaniach psychologii menedżerskiej w praktyce. Od kilkunastu lat realizuje warsztaty z zakresu budowania zespołów, obsługi klienta, wystąpień publicznych, sztuki prezentacji, treningów antystresowych, zarządzania czasem i organizacji pracy. 
  • Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego, motywowania podwładnych, komunikacji interpersonalnej, zarządzania zmianą, rozwoju kompetencji menedżerskich.

Doświadczenie i osiągnięcia


  • Doświadczenie zawodowe w doradztwie personalnym – od 1997 roku konsultant Doradztwa Kadrowego CENZUS oraz w służbach HR w branży budowlanej (kierownik Działu Rekrutacji i Szkolenia w Mostostal Zabrze Holding S.A.).
  • Szkolenia dla handlowców i kadry kierowniczej różnych firm – pierwsze szkolenia prowadzone od 1994 roku m.in. dla: TP S.A. Berker Polska Sp. z o. o.; Saint-Gobain Securit HanGlas Polska Sp. z o. o., GZE w Gliwicach, Polskich Sieci Elektroenergetycznych – Południe w Katowicach, BGŻ w Katowicach, Kancelarii Adwokackiej Ślązak, Zapór i Partnerzy w Katowicach, GBPBP Projprzem S.A. w Gliwicach, Polpharma S.A., Fujitsu, Siemens, Blue Media,  Eurobank S.A., Thyssen Krupp System Engeeniering Gdańsk,  American Express oraz SKOK Stefczyka.
  • Szkolenia z kompetencji miękkich realizuje dla różnych grup klientów od 1997 roku. Specjalizuje się między innymi w prowadzeniu autorskich szkoleń i warsztatów z zakresu psychologii biznesu i rozwoju umiejętności osobistych (m.in. Obsługa klienta, Sztuka negocjacji, Techniki prezentacji, Zarządzanie zespołem, Techniki rozwiązywania konfliktów, Radzenie sobie ze stresem, Zarządzanie czasem, Budowanie zespołu – także outdoor; Skuteczne motywowanie, Efektywna komunikacja
  • Od 1998 r. zajmuje się również doradztwem organizacyjnym m.in. w obszarach zagadnień HR: procesu rekrutacji, analizy klimatu organizacyjnego, budowania systemów ocen.
 

Szkoliła, doradzała m.in. dla:


Atlas Copco, Ceramika Paradyż, Grupa TEVA – Teva Operations Poland, Bayer Polska, PGE, PGNiG, KGHM Polska Miedź, Bank Gospodarki Żywnościowej, Centrum Ekologicznego Montażu Podzespołów Elektronicznych TSTRONIC, STRABAG, Mostostal Zabrze, mBank, BRE Bank, BLUMENBECKER IPS Polska, ROHLIG SUUS Logistics, VAN GRAAF,  BZ WBK, Lacroix Electronics, MEDICOVER, Nordea Bank Polska, GRUPA  INDITEX, Grupa LOTOS, PKN ORLEN, NORDFARM Magneti Marelli Exhaust Systems Polska, Cooper-Standard Automotive, HITMARK, Bank Pocztowy, PKO BP, Volkswagen Bank Polska, Coca-Cola HBC, Baker Tilly Poland, American Express, Blue Media, Credit Suisse Poland, Eurobank, GE MONEY BANK, SKOK Stefczyka,  ThyssenKrupp System Engineering, Decorglass, Urząd Marszałkowski w Krakowie i w Poznaniu, WUP Gdańsk, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i innych.