Karol Helowicz
Wiedza i kompetencje
Absolwent Politechniki Gdańskiej – Wydział Zarządzania i Ekonomii, konsultant i trener biznesowy. Specjalizuje się w szkoleniach z merchandisingu oraz zarządzania strategicznego i operacyjnego głównie w sieciach handlowych. Posiada certyfikat Train the Trainer.
Specjalizacja
- Merchandising
- Trade marketing
- Programy lojalnościowe
- Profesjonalna obsługa klienta
- Strategiczne zarządzanie relacjami z klientami
- Sprzedaż i obsługa klienta
- Zarządzanie operacyjne
- Zarządzanie zakupami
- Zarządzanie strategiczne
Doświadczenie i osiągnięcia
- Trener oraz konsultant Certes od 2014 r.
- Praktyk, Trener, Konsultant biznesowy, Ekspert od sieci handlowych.
- Emperia Holding/PSD 2008-2012: integracja struktur Społem w grupę zakupową Emperia Holding – pozyskiwanie partnerów do współpracy, negocjacje handlowe, rozwój współpracy; projektowanie i wdrażanie procesów biznesowych; współtworzenie polityki asortymentowej i promocyjnej; projektowanie powierzchni handlowej; koordynacja i realizacja programu szkoleń: profesjonalnej obsługi, zarządzania asortymentem, zarządzanie personelem.
- Emperia Holding/Stokrotka 2006-2008: zarządzanie operacyjne podległym terenem Polski północnej; wprowadzenie sieci sklepów na rynek północny – wyszukiwanie potencjalnych lokalizacji, koordynacja procesu inwestycyjnego, projektowanie powierzchni handlowej, ustalanie polityki asortymentowej i promocyjnej, negocjacje handlowe, rekrutacja personelu; tworzenie i wdrażanie procedur.
- Geant Polska 1998-2006: zarządzanie operacyjne 4000 m2, kierowanie stuosobowym zespołem pracowników; ustalanie polityki asortymentowej i promocyjnej, negocjacje handlowe; tworzenie i realizacja budżetów, wielopoziomowe analizy handlowej; projektowanie powierzchni handlowej – układ asortymentowy, udziały kategorii produktów, szczegółowe planogramy; otwarcia hipermarketów w Gdańsku, Toruniu, Bydgoszczy, Gdyni; projektowanie i wykonanie remodelingu hipermarketów w Łodzi, Krakowie; koordynacja i realizacja programu szkoleń: profesjonalnej obsługi, zarządzania asortymentem, skutecznych negocjacji.
Szkolił, doradzał m.in. dla:
Wybrani klienci z branży retail: Delikatesy Centrum, Stokrotka i Géant, Żabka, SaintGobain oraz FueVert.
Pracował z markami takimi jak: Grupa Saint-Gobain, Whirpool, Univeg, Żabka, Feu Vert, Ejko, DS.Smith Polska, Qbiks, EL-KAG, PPHU EL KAG ZELEK I WSPÓLNICY, UST-M, Raben Logistics Polska sp. z o.o, Medilab, GERDA, Eko-Instal, Kuehne + Nagel, MGL, Polargos, Orkla Care, ARHELAN, AIFO GROUP, Comensal, Wanzl, Exparto, Cerrad, STACHEMA Polska, ARYTON, Transsystem, AT-KROTOSZYN, Dax Cosmetics, AJ Fabryka Mebli i inne.