Zarządzanie przez cele
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Zarządzanie przez cele” jest poznanie „kluczy komunikacyjnych” we wszystkich funkcjach menedżerskich. Zrozumienie mechanizmów ludzkich zachowań – kiedy możliwe jest prawdziwe porozumienie się i jak można je osiągać? Poszerzenie świadomości mechanizmów obronnych w sytuacjach konfliktowych. Wzmocnienie dostępu do własnych wzorców zachowań uwarunkowanych temperamentem. Ułatwienie zrozumienia różnic indywidualnych w zakresie współpracy w zespołach. Budowanie świadomości własnego wpływu na budowanie relacji. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej opartej o dialog, a nie monolog. Znajdowanie równowagi między formą a treścią, czyli jak panować nad mową niewerbalną by został zrozumiany przekaz werbalny.
Rozwój umiejętności wyznaczania i kaskadowania celów. Uczestnicy zapoznają się ze skutecznymi zasadami komunikowania celów pracownikom oraz monitorowania i rozliczania ich realizacji. Przećwiczą również sposoby wspierania i motywowania pracowników do ich osiągania. Uświadomią sobie jak można wykorzystywać zarządzanie przez cele do rozwoju i motywowania pracowników. Zidentyfikują trudności/pułapki w zarządzaniu przez cele oraz poznają metody ich unikania i rozwiązywania. Będą rozumieli jak ważne jest „granie do wspólnej bramki” w realizacji własnych celów.
Korzyści dla uczestnika
- Uświadomienie menedżerom czym jest zarządzanie przez cele
- Przekładanie celów strategicznych na cele operacyjne
- Wypracowanie odpowiedzialności wszystkich liderów za stopień realizacji celów
- Wzrost efektywności i produktywności zespołów
Korzyści dla organizacji
- Wzrost umiejętności wyznaczania i kaskadowania celów
- Poprawa komunikacji liderów z pracownikami w zakresie realizowanych celów
- Umiejętność oceny i monitorowania celów
- Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej na temat celów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zarządzania przez cele (MBO/ ZPC)
- Czym jest zarządzanie przez cele?
- Wprowadzenie do tematu, wskazanie na miejsce aspektu CO (czyli cele w ZPC) oraz JAK (czyli kompetencje)
- Cykl Deminga jako podstawa efektywnej pracy z celami (planuj – działaj - sprawdź – wykonaj)
- Co menedżer zyskuje pracując z celami na co dzień. Jakie korzyści może czerpać firma, menedżer oraz pracownik?
- Kluczowe kompetencje menedżerskie niezbędne do efektywnego wdrożenia ZPC
- "Pułapki menedżerskie" ZPC na starcie
- Etapy „dojrzałości zadaniowej” pracowników/ zespołów wraz z rekomendacjami, na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu ZPC w zespole o określonej dojrzałości
- Przygotowanie menedżera do ZPC
- Określenie obszarów odpowiedzialności
- Określenie wkładu w realizację celów
- Wybór obszarów celów
- Określenie i wybór wskaźników oceny działania
- Kaskadowanie celów
- Etapy kaskadowania celów i wdrożenia ZPC
- Metody ustalania i doboru wskaźników
- Wskaźnikowanie celów, KPI – metoda 7 kroków do określania wskaźników
- Metody i techniki kaskadowania celów
- Analiza przykładowych strategicznych/taktycznych oraz próba ich przełożenia na cele operacyjne – case study
- Zagrożenia w procesie kaskadowania celów i przeciwdziałanie im
- Przekładanie celów menedżerskich na cele dla poszczególnych pracowników – praca na przykładach Uczestników
- Zasady wyznaczanie celów
- Cel i jego podstawowe atrybuty
- Funkcje celów
- Metoda SMART w procesie wyznaczania celów
- Hierarchizacja celów
- Sposób formułowania celów
- Przygotowanie celów własnych oraz dla swoich pracowników w oparciu o poznaną metodologię
- Arkusze celów
- Praca na arkuszu
- Wypracowanie oczekiwań i wymagań związanych z MBO w firmie
- Zbudowanie przykładowego arkusza dla firmy
- Delegowanie i egzekwowanie celów i zadań
- Planowanie pracy pracowników i wyznaczanie celów krótko – i długookresowych:
- Delegowanie celów wraz z uprawnieniami jako czynnik motywujący
- Struktura rozmowy delegującej cele
- Egzekwowanie rezultatów:
- Pięć warunków delegowania zadań
- Definiowanie standardów wykonania, egzekwowanie wykonania zadań
- Konstruktywna krytyka i udzielanie negatywnej informacji zwrotnej w procesie kontroli efektów pracy
- Ćwiczenie: wyznaczenie punktów kontrolnych realizacji celów
- Symulacje rozmów z pracownikami – konstruktywna kontrola efektów w realizacji celów
- Monitorowanie celów
- Rozwój doboru sposobów monitoringu celów do możliwości/ potrzeb
- Zasady monitorowania:
- Model przywództwa sytuacyjnego – różni ludzie, różne cele, różne efektywne sposoby monitoringu i narzędzia monitorowania
- Punkty milowe i odpowiedzialność za wyniki
- Praca w parach - analiza przez Uczestników członków podległych im zespołów pod kątem doboru najbardziej efektywnych sposobów monitorowania realizacji celów
- Ocena celów
- Rozmowy monitorujące i oceniające - zasady przeprowadzania
- Techniki prowadzenia rozmowy oceniającej
- Symulacje rozmów z pracownikami nt. oceny realizacji celów – wzmacnianie i korygowanie pracowników
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: business case, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych. W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |