Planowanie, delegowanie i organizacja pracy
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia „Planowanie, delegowanie i organizacja pracy” jest podwyższenie kompetencji w zarządzaniu sobą w czasie, organizacji czasu pracy własnej i podległych pracowników oraz delegowaniu zadań i uprawnień. Diagnoza własnych kompetencji w organizacji czasu pracy. Reguły planowania i dokonywania priorytetyzacji zadań. Praktyczne narzędzia usprawniające planowanie i organizację pracy własnej oraz zespołu. Wykorzystania narzędzi IT do skutecznego zarządzania czasem. Eliminacja "złodziei czasu", rozpoznanie zagrożeń i planowania z rezerwą. Metody delegowania zadań i uprawnień oraz efektywnego podejmowania decyzji.
Korzyści dla uczestnika
- Wiedza jak przełożyć teorię zarządzania czasem na konkretne rozwiązania
- Poznanie technik planowania i ustalania priorytetów oraz organizacji pracy zespołu
- Poznanie nowoczesnych technik oraz narzędzi IT wspierających zarządzanie czasem
- Eliminacja pożeraczy czasu i umiejętność pracy wielozadaniowej pod presją czasu
Korzyści dla organizacji
- Rozwój kompetencji w zarządzaniu czasem i ograniczeniami
- Zwiększenie efektywności i produktywności zespołów
- Świadome zarządzanie priorytetami i realne planowanie działań biznesowych
- Rozwinięcie umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji biznesowych
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów
- Przegląd technik związanych z definiowaniem celów – największe bolączki kadry zarządzającej
- Projekcja modelu osiągania celów: wizja, test, elastyczność - czyli jak wyznaczać swoje ograniczenia i możliwości
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - wykorzystanie własnego potencjału wynikającego z wiedzy i umiejętności
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków
- Efektywność osobista w zarządzaniu czasem – osiąganie rezultatów przy optymalnym wykorzystaniu własnych zasobów
- Cztery generacje zarządzania czasem - o co właściwie chodziło Eisenhauerowi?
- Stosowanie platynowej zasady Pareto - koncentracja na fundamentach, moc kasowania i potęga upraszczania skomplikowanej rzeczywistości biznesowej
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji, – co zrobić, aby nam się chciało bardziej
- Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą
- Prawo Hofstadtera – miej się na baczności, bo będziesz wykonywał zadania dłużej, niż myślisz
- Pozory bycia zajętym - różnice między wydajnością a produktywnością
- Skuteczne planowanie działań a zarządzanie czasem
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej
- GTD jest pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami
- Dobra organizacja dnia – czynniki gwarantujące sukces zawodowy
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i zmianą zasad
- Najlepsze praktyki w planowaniu zadań
- Asertywność w zarządzaniu czasem – dlaczego tak trudno powiedzieć nie?
- Podejmowanie trafnych decyzji – jak to robić?
- Systematyczność w ustalaniu priorytetów realizowanych zadań
- Skuteczne delegowanie zadań – to, o czym marzymy, a nie zawsze się da
- Zasada ABC – warunki brzegowe, jakie powinny być spełnione
- Wdrożenie dyscypliny w życiu prywatnym i zawodowym
- Doskonalenie umiejętności zarządzania czasem
- Bądź swoim coachem i mentorem w zarządzaniu czasem
- Uzyskanie mierzalnych efektów – jak ocenić rzeczywiste wyniki
- Budowanie perspektyw i poczucia dystansu – techniki wielowymiarowego spojrzenia na zadania
- Modele rozwoju kompetencji coachingowych w zarządzaniu czasem
- Walka z pożeraczami czasu – zestaw praktycznych wskazówek
- Moje pożeracze czasu. Najwięksi marnotrawcy czasu w organizacjach
- Główne dylematy w zarządzaniu czasem: zwlekanie, odkładanie spraw na później, przeciążenie informacjami, perfekcjonizm, telefonowanie
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkoleniowe: studia przypadków, dyskusje moderowane, scenki symulacyjne, mini wykłady, prezentacje, praca indywidualna, prezentacje.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |