Komunikacja międzykulturowa w biznesie
Cele szkolenia
Szkolenie „Komunikacja międzykulturowa w biznesie” uświadomi Uczestnikom ich własną kulturę, jej zalety i potencjalne słabości widziane przez pryzmat współczesnego, szybko zmieniającego się środowiska biznesowego. Wyposażymy Uczestników w umiejętności porównywania kultur i pokonywania różnic międzykulturowych. Omówimy wpływ kultury na najważniejsze aspekty biznesu - strategię, motywację, strukturę, styl zarządzania, kontrolę, sposoby komunikowania się, relacje z Klientami. Szkolenie jest dla pracowników kontaktujących się na co dzień z reprezentantami innych kultur podczas wymiany korespondencji, rozmów biznesowych, negocjacji, a także dla tych, którym przyszło współpracować z przedstawicielami innych kultur wewnątrz globalnej firmy.
Korzyści dla uczestnika
- Zdefiniowanie pojęcia kultury i źródeł różnic między kulturami oraz składnikami, poziomami i warstwami kultury
- Uświadomienie Uczestnikom ich własnych wartości i wykorzystanie tej wiedzy w codziennej praktyce
- Poznanie narzędzi do diagnozowania i porównywania kultur, czyli najistotniejszych wymiarów kulturowych
- Praktyczne przećwiczenie pokonywania najważniejszych barier w komunikacji międzykulturowej
Korzyści dla organizacji
- Zrozumienie wpływu kultury na najważniejsze aspekty biznesu
- Ustalenie naszego miejsca na kulturowej mapie świata
- Lepsza współpraca w środowisku międzykulturowym
- Udrożnienie komunikacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Definicje kulturowe
- Czym jest kultura w ujęciu socjologicznym – w odróżnieniu od rozumienia potocznego
- Podstawowe dylematy: stosunek do czasu, otoczenia, innych ludzi i różne ich rozwiązania jako źródło różnic międzykulturowych
- W różnorodności tkwi siła – poszukiwanie korzyści
- Składniki, poziomy i warstwy kultury
- Mierzenie się z trudnymi sytuacjami, czy jesteśmy gotowi mówić o trudnościach
- Składniki materialne i duchowe (wiedza, zwyczaje, tradycje, sztuka, wierzenia, religie, prawo, normy, wzorce zachowań, wartości, język)
- Poziomy: naród, regiony i grupy, płeć, zawód, organizacja)
- Warstwy: widoczne – symbole, mity, bohaterowie i rytuały, ukryte: wartości i normy
- Poznanie podstawowych wymiarów kulturowych
- Indywidualizm – kolektywizm
- Hierarchia – egalitaryzm
- Unikanie – tolerancja niepewności
- Uniwersalizm – partykularyzm
- Maskulinizm – feminizm
- Podejmowanie czasu
- Kultury sekwencyjne i synchroniczne
- Kultury krótko i długoterminowe
- Jacy my jesteśmy? – charakterystyka naszej kultury
- Kultury propartnerskie i protransakcyjne
- Kultury ceremonialne i nieceremonialne
- Kultury ekspresyjne i powściągliwe
- Kultury wysoko i niskokontekstowe
- Bariery i pokonywanie różnic kulturowych
- Język
- Mowa ciała
- Stereotypy
- Skłonność do interpretacji i oceniania
- Wierność własnym wartościom
- Zdolności obserwacyjne
- Elementy etykiety biznesowej wybranych kultur.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują rozmowy w środowisku wielokulturowym, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Pracujemy warsztatowo – Uczestnicy poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki Firmy i do tego typu sytuacji, z jakim będą spotykać się w swojej pracy managerowie.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |