Uwarunkowania prawne i odpowiedzialność w trakcie procesu logistycznego – poziom podstawowy
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości dotyczącej przyczyn powstawania i narastania sytuacji spornych, co do odpowiedzialności za ładunek na każdym etapie procesu logistycznego. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu metod weryfikowania podwykonawców jako strona zaangażowana w proces transportowy. Podczas warsztatów zostanie przedstawiona analiza sytuacji trudnych w branży TSL związanych z brakiem wiedzy, na temat prawnych aspektów procesu logistycznego i możliwych sposobów ich zapobiegania w celu budowania długofalowych relacji z podwykonawcami. Ponadto kursanci poznają różnice pomiędzy umowami spedycyjnymi, a umowami przewozowymi odniesieniu do przyjmowanych zleceń.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Podstawy prawne warunkujące realizację usługi transportu towarów
- Uwarunkowania prawne określające zasady oraz odpowiedzialność przewoźnika w transportach drogowych krajowych (prawo przewozowe) i międzynarodowych (Konwencja CMR).
- Umowa przewozu a umowa spedycyjna?
- Różnice pomiędzy spedytorem, a przewoźnikiem?
- Konsekwencje mylenia tych dwóch pojęć.
- Odpowiedzialność przewoźnika, kontra odpowiedzialność spedytora – podobieństwa i różnice. Zasady odpowiedzialności spedytora.
- Zlecenie spedycyjne, a zlecenie przewozowe i konsekwencje związane z brakiem rozróżnienia tych dwóch pojęć.
- Zapisy w zleceniach spedycyjnych i ich interpretacja.
- Międzynarodowe reguly handlowe Incoterms.
- Podział Incoterms, ze względu na rodzaj transportu (morski, lotniczy, drogowy)
- Różnice i podobieństwa w międzynarodowych regułach handlowych. (DAP a DDP, oraz EXW a FCA)
- Incoterms w odniesieniu do informacji, kto ponosi odpowiedzialność, ryzyko i koszty związane z transportem na każdym etapie procesu logistycznego.
- Proces transportu – od załadunku do rozładunku
- Szkody w trakcie załadunku, zabezpieczenie towaru na pojeździe, wyznaczanie trasy przewozu, opóźnienia w dostawie – kto odpowiada na jakim etapie?
-
- Zniszczenie bądź utrata ładunku, a odpowiedzialność przewoźnika i związana z tym dokumentacja.
- Dokumentacja transportowa
- List przewozowy – fakty i mity.
- inna dokumentacja transportowa niezbędna przy procesie transportu.
- Oszust vs. Spedytorzy
- Jak zweryfikować przewoźnika?
- Studium przypadku – 4 rundy który z nich wygra?
- Metody weryfikacji podwykonawców i ich skuteczności w ujawnianiu oszustwa.
- Podsumowanie.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |