Zarządzanie produktem
— inteligentny produkt
Cel edukacyjny
Zarządzanie produktem/usługą ma szczególne znaczenie w procesie budowania wartości w oparciu o tzw. inteligentny produkt/usługę. Podczas warsztatu uczestnicy zrozumieją czym charakteryzuje się inteligentny produkt/usługa, zrozumieją jakie korzyści płyną z zastosowania inteligentnych rozwiązań i wykorzystania danych w projektowaniu produktów/usług. Dowiedzą się także jak zastosować narzędzia PLM.
Korzyści dla Uczestnika
- Pozna czym jest zarzadzanie produktem i usługą
- Zrozumie czym są zwinne metody i ich wykorzystanie w zarządzaniu produktem/usługą
- Dowie się, czym są inteligentne produkty i usługi
- Nauczy się skutecznie analizować potrzeby rynku
Korzyści dla Organizacji
- Udoskonalenie strategii Przemysłu 4.0 w Organizacji
- Poprawa dostrzegania różnorodności potrzeb Klientów
- Budowanie marki i profilu firmy
- Zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie tworzenia skutecznych działań związanych z zarządzaniem inteligentnym produktem/usługą
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Poznanie czym jest zarzadzanie produktem i usługą
- Czym jest zarzadzanie produktem/usługą, z jakich etapów się składa?
- Produkt i usług na rynku – potrzeby klientów, segmentacja rynku, analiza potrzeb klientów i rynku, marketing mix
- Organizacja zarządzanie produktem/usługą
- Zarządzanie produktem/usługa a model biznesowy
- Zwinne metody i ich wykorzystanie w zarządzaniu produktem/usługą
- Koncepcja metodyk zwinnych: agile
- Zarządzanie produktem/usługą z wykorzystaniem metodyk zwinnych, projekt adaptacyjny, iteracja realizacji zakresu, organizacja pracy w zespole zwinnym
- Budowanie innowacyjności z wykorzystaniem technik zwinnych – innowacyjny produkt/usługa
- Zwinna organizacja i jej konsekwencje na tworzenie i rozwój inteligentnych produktów i usług
- Inteligentne produkty i usługi i jak się je projektuje
- Wartość dodana wynikająca z posiadanych danych i inteligentnych produktów i usług
- Model Product as a Service jako sposób na zwiększenie efektywność biznesowej
- Definiowane cech nowego produktu/usługi
- Agile, Design Thinking, kultura/filary innowacyjność – narzędzia do projektowanie inteligentnych produktów i usług
- Wizja inteligentnych produktów i usług oraz korzyści z ich wprowadzenia
- Definiowanie korzyści z inteligentnych produktów i usług (dla organizacji i dla odbiorców)
- Język korzyści w komunikacji z klientem i konsumentem
- Analiza ekonomiczna produktu/usługi
- Plan rozwoju i skalowanie produktu/usługi
- Praca nad własnym inteligentnym produktem lub usługą: analiza potrzeb rynku, analiza klientów
- Analiza rynku, konkurencji
- Określenie wymagań klienta/konsumenta
- Definiowanie grupy docelowej
- Wizja produktu
- Budowanie modelu biznesowego dla wizji produktu/usługi
- Praca nad własnym inteligentnym produktem lub usługą: projektowanie nowego produktu/usługi
- Uzasadnienie biznesowe dla nowego produktu/usługi
- Definiowanie parametrów nowego produktu/usługi
- Projektowanie nowego produktu/usługi z użyciem Agile, Design Thinking, Service Design, kultura/filary innowacyjności
- Czy to nam się opłaca ROI i MVP
- Praca nad własnym inteligentnym produktem lub usługą: plan zarządzania cyklem życia i rozwoju produktu/usługi
- Plan marketingowy i marketing mix
- Plan rozwoju (przyrostu) produktów/usług
- Monitorowanie pozycji rynkowej
- Analiza opłacalności i skalowanie rozwiązań
- Praca nad własnym inteligentnym produktem lub usługą: plan zarządzania komunikacja rynkową
- Wizerunek na rynku i PR dla produktów i usług
- Budowanie i siła marki
- Współczesne metody komunikacji rynkowej
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |