Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych/ storytelling
Cele szkolenia
Prezentowanie i publiczne, zabieranie głosu zwykle jest dla wielu ludzi stresujące. Takie sytuacje regularnie znajdują się na czele listy w badaniach dotyczących największych ludzkich lęków. Lęk przed publicznym wystąpieniem przeraża bardziej niż lęk wysokości czy lęk przed lataniem. Nawet doświadczeni mówcy czują „dudniące” serce i rzeczywiście są bardzo podekscytowani przed wystąpieniem. Ta reakcja jest spotykana nie tylko u nowicjuszy, ale nawet wśród niektórych z wielkich aktorów i artystów, którzy mają tremę przed wyjściem na scenę. Publiczne zabieranie głosu jest naprawdę przerażające dla większości ludzi, w tym wielu, którzy na zewnątrz wydają się bardzo spokojni. Udział w szkoleniu „Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych/storytelling” pozwoli na przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji w sposób ciekawy i rzeczowy, a jednocześnie komfortowy dla prezentera. Zawiera ono szereg konkretnych technik i algorytmów postępowania, które dają szansę na to, że dostarczana prezentacja będzie rzeczowa, konkretna i interesująca dla słuchaczy.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność zaprojektowania logicznego, klarownego i zrozumiałego wystąpienia
- Wiedza jak właściwie priorytetyzować treści do przekazania (dane liczbowe, informacje projektowe, informacje o planowanych działaniach itp.)
- Lepsze dopasowywanie prezentacji do odbiorców, poprzez umiejętność dostosowania poziomu i sposobu przekazu
- Wykorzystywanie elementów komunikacji niewerbalnej w celu wsparcia przekazu werbalnego i głównych tez prezentacji
- Zwiększona kontrola nad grupą, sobą i sytuacją prezentacyjną, utrzymywanie pewności siebie podczas całej prezentacji
- Efektywne zarządzanie dyskusją oraz dobieranie i prezentowanie argumentów
- Lepsze wykorzystanie sesji pytań i odpowiedzi
Korzyści dla organizacji
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Poprawa wizerunku organizacji
- Wzrost efektywności i produktywności pracy Menedżerów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Sztuka komunikacji w kontekście wystąpień przed kamerą
- Wprowadzenie do zagadnienia efektywnej komunikacji w kontekście wystąpień przed kamerą
- Inicjacja procesu komunikacji – kluczowy moment prezentacji, od którego zależy jej przebieg – sztuka autoprezentacji – elevator speech
- Typy osobowości odbiorców
- Test na twój typ dominujący
- Jak mówić do różnych odbiorców tak, by cię słuchali, ufali ci i czerpali z tego, co do nich mówisz
- Mowa ciała, mimika twarzy, tembr, siła i tempo głosu – tajniki komunikacji niewerbalnej w kontekście wystąpień przed kamerą – ćwiczenia w grupach i przed kamerą
- Filtry percepcji: klucz do serc odbiorców
- Ćwiczenia rozpoznawania i formułowania przekazu do różnych typów odbiorców
- Zarządzanie stresem i tremą przed wystąpieniem publicznym
- Nieświadome mechanizmy bezpieczeństwa rozmówców i słuchaczy
- Teoria i praktyka zarządzania stresem mówcy
- Neuropsychologia wystąpień publicznych: zasady działania mózgu i biochemii organizmu
- Praktyka oddechu w kontekście wystąpień publicznych – ćwiczenia
- Ćwiczenia relaksacyjne – uważna obecność, medytacja, wizualizacja
- Kotwica pozytywnych stanów emocjonalnych na bazie konkretnej sytuacji z przeszłości
- Tajniki relacji ze słuchaczami i story-telling
- Struktura budowania relacji z odbiorcą (kontakt, autorytet, wiarygodność, atrakcyjność przekazu, efekt)
- Zanim przed nimi staniesz – jak zadbać o siebie od strony wizualnej – wizerunek mówcy
- Najlepsze praktyki i najskuteczniejsze modele story-telling (Stephen Denning) – ćwiczenia
- Uważna obecność w trakcie wystąpień przed kamerą – ćwiczenia metodą Speaking Circles (Lee Glickstein) – praktyka wystąpień w grupach z wykorzystaniem dotychczas poznanych metod
- Ćwiczenia przed kamerą
- Uczestnicy przygotowują swoją analizę SWOT w kreatywny sposób i prezentują na forum – po każdej prezentacji oglądamy nagranie i każdy otrzymuje wspierającą informację zwrotną od członków audytorium – prowadzący zwraca uwagę na wszystko i mówi o tym na forum
- Wystąpienie w kontekście zawodowym – zbieramy całą wiedzę i umiejętności z dotychczasowego szkolenia, by wykorzystać je podczas wystąpienia przed kamerą. Oglądamy nagranie. Uczestnicy i prowadzący udzielają osobie występującej wyczerpującej informacji zwrotnej. Wyciągamy wnioski. Określamy tematy do rozwoju.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw kontakt,
a odezwiemy się do Ciebie!
Metodyka szkolenia
Warsztaty oparte są próbkach wystąpień Uczestników na forum wraz z informacją zwrotna po zapoznaniu się ze skutecznymi technikami prezentacyjnymi. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |